Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και νην επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ανήκουν στον Γιώργο Προκοπίου, μίλησε στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Για τον Σκαραμαγκά επενδύουμε στην επισκευή των υποδομών του ναυπηγείου και να αποκτήσουμε νέες ικανότητες επισκευών για πλοία μεταφοράς LNG, κρουαζιερόπλοιων, mega yachts και για τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού». Αυτό τόνισε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ανήκουν στον Γιώργο Προκοπίου, μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Όπως εκμυστηρεύτηκε «αποφάσισα να ασχοληθώ και να ακολουθήσω το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για την αναβίωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενός σημαντικού ναυπηγείου για την Ελλάδα και για ολόκληρη τη Μεσόγειο. Έχουμε εστιάσει όλες μας τις δυνάμεις στο πως θα αναγεννηθεί τόσο η ναυπηγική βιομηχανία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Στη συνέχεια και προκειμένου να αντιληφθούν όλοι τη θέση της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας και που στέκεται στον πλανήτη ανέφερε κάποια στοιχεία: «Ενώ οι Κινέζοι τοποθετούν μόλις το 1% των παραγγελιών ναυπήγησης κινεζικών συμφερόντων πλοίων εκτός της Κίνας οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες δίνουν το 95% των παραγγελιών τους εκτός Ευρώπης για να καταλάβουμε που βρισκόμαστε ως ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία. Οι Κορεάτες δίνουν παραγγελίες για το 9% σε ναυπηγεία εκτός Κορέας και οι Γιαπωνέζοι το 30%».
Στη συνέχεια και προκειμένου να αντιληφθούν όλοι τη θέση της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας και που στέκεται στον πλανήτη ανέφερε κάποια στοιχεία:
«Ενώ οι Κινέζοι τοποθετούν μόλις το 1% των παραγγελιών ναυπήγησης κινεζικών συμφερόντων πλοίων εκτός της Κίνας οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες δίνουν το 95% των παραγγελιών τους εκτός Ευρώπης για να καταλάβουμε που βρισκόμαστε ως ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία. Οι Κορεάτες δίνουν παραγγελίες για το 9% σε ναυπηγεία εκτός Κορέας και Γιαπωνέζοι το 30%» και προσέθεσε:
«Άρα έχουμε έναν μακρύ δρόμο να διανύσουμε. Επίσης έχουμε 150 μεγάλες ναυπηγικές μονάδες στην Ευρώπη με 150.000 εργαζόμενους σε αυτά. Υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης. Στην Ευρώπη δεν ναυπηγούνται πλέον δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία αλλά κρουαζιερόπλοια και ferries σε μεγάλους αριθμούς με τα ο 95% να αφορά κρουαζιερόπλοια. Έχουμε την τεχνολογία και τις δυνατότητες».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων:
«Υπάρχει παγκοσμίως έλλειψη διαθεσιμότητας για ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Στις ΗΠΑ ναυπηγούνται μόλις 10 πλοία για κάθε 1.000 πλοία που κτίζουν οι Κινέζοι. Η χαοτική διαφορά μεταξύ των δύο γραμμών παραγωγής είναι εμφανής. Οι Κινέζοι μπορούν να αντικαταστήσουν το 40% του στόλου τους σε 5-8 χρόνια ενώ οι ΗΠΑ θα χρειαστούν 25 χρόνια.
Εδώ εισέρχεται η Ελλάδα. Με την αναγέννηση της ναυπηγικής της βιομηχανίας και λαμβάνοντας υπόψη τη στενή συμμαχία που έχουμε με τις ΗΠΑ και με τη βοήθεια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας που είναι έτοιμη να αυξήσει σε πρώτη φάση τα πλοία που φέρνει στην Ελλάδα για επισκευές, ελπίζοντας ότι στο μέλλον θα κάνουν και ναυπηγήσεις, διαισθάνομαι ότι η Ελλάδα θα ξαναγίνει σημαντικός παίκτης».