Το μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται στους πολίτες και ξεκινά τις διαδρομές του το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, καθώς ανοίγει η βασική γραμμή του.
Ειδικότερα, το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Η γραμμή εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Στο δίκτυο λειτουργούν 18 υπερ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά διαθέτουν συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Νίκος Ταχιάος – Μετρό Θεσσαλονίκης: “Ένα από τα ασφαλέστερα μετρό του κόσμου”
«Πρόκειται για ένα από τα ασφαλέστερα μετρό του κόσμου. Έχουμε ένα μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες, έχει απίστευτα συστήματα ασφαλείας. Οι πιθανότητες θανατηφόρου λάθους σε αυτό εδώ το μετρό είναι μεταξύ 11.500 χρόνων και 115.000 χρόνων. Είναι μηδενικές, διότι δεν είναι αυτός ο χρόνος ζωής του έργου», λέει στο MEGA ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
«Η εικόνα που έχουμε στην αποβάθρα είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει, τουλάχιστον στην Αθήνα. Είναι σαν να μπαίνεις σε ένα κλειστό σαλόνι. Είναι ένας χώρος ο οποίος είναι πολύ καθαρός, πολύ σύγχρονος».
«Κάδοι δεν υπάρχουν για λόγους ασφαλείας. Δεν πρέπει να υπάρχουν τυφλά σημεία στα μετρό, είναι ευάλωτοι χώροι», αναφέρει ο ίδιος.
«Πρέπει να δούμε πώς θα πάει η κίνηση. (…) Είναι μια διαφορετική καθημερινότητα για τον Θεσσαλονικιό και πρέπει να προσπαθήσει να εξοικειωθεί. Είναι η ζήτηση αυτή που ρυθμίζει και τη συχνότητα των τρένων», προσθέτει.
«Η Θεσσαλονίκη μπαίνει με το μετρό αυτό στην εποχή του “ουάου”. Το μετρό αλλάζει πίστα στη Θεσσαλονίκη», καταλήγει ο κ. Ταχιάος.