Πτώση αεροπλάνου Βραζιλία

Βραζιλία: Ο σχηματισμός πάγου στα φτερά φέρεται να οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους σύμφωνα με τις πρώτες έρευνες

Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για να διαπιστωθούν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους στα περίχωρα της πόλης Βινιέδο, στην πολιτεία Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στο οποίο επέβαιναν 61 άτομα που έχασαν τη ζωή τους.

Όπως μετέδωσε η δημοσιογράφος του ΕΡΤNews, Ρένα Δημητρίου, το αεροπλάνο συνετρίβη περίπου 80 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο προορισμού του, σε αυλή σπιτιού. Δεν υπήρξαν θύματα στο έδαφος ενώ σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών το ηλικίας 14 ετών αεροσκάφος φέρεται να έπεσε σε αυτό που αποκαλούν επίπεδη περιδίνηση.

Ως αιτίες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να είχε σχηματιστεί πάγος καθώς υπήρχαν προειδοποιήσεις για ιδιαίτερα ψυχρό μέτωπο στη διαδρομή που θα ακολουθούσε το αεροσκάφος ή κάποια μηχανική βλάβη. Επισημαίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα πάντως οι καιρικές συνθήκες, η κατάσταση των κινητήρων και το σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους είναι τα τρία σημεία που θα εξεταστούν ενδελεχώς. Σημειώνεται ότι τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου έχουν εντοπιστεί.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.

Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.

Από την πλευρά του ο διευθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».

Το τελευταίο σήμα που ελήφθη από το αεροσκάφος, ήταν περίπου μιάμιση ώρα μετά την απογείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 60 δευτερολέπτων της πτήσης, ο αναμεταδότης του μετέδιδε την κατακόρυφη πορεία προς το έδαφος, καθώς έχανε ύψος από 8.000 μέχρι 24.000 πόδια το λεπτό.

Scroll to Top