ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Σχολιασμός του νέου ΚΟΚ από τον Σταύρο Κωνσταντινίδη

Κριτική για τον νέο ΚΟΚ τον οποίο χαρακτηρίζει με την αγγλική έκφραση “too little, too late” άσκησε ο συγκοινωνιολόγος, πολιτικός μηχανικός Σταύρος Κωνσταντινίδης μιλώντας στην εκπομπή «ΤΑ ΛΕΜΕ» στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα.

Ο ίδιος αναφέρθηκε σε 3 «καλά σημεία» του νέου ΚΟΚ, όπως τα υψηλά πρόστιμα «τα οποία έπρεπε να είναι σ’ αυτό το επίπεδο και μάλιστα με τη δικλείδα της υποτροπής ώστε στο δεύτερο, τρίτο παράπτωμα να υπάρχει μεγιστοποίηση της ποινής».

«Θα παρότρυνα μάλιστα στην Πολιτεία για μια εξαίρεση όσον αφορά στη λήψη του διπλώματος στις περιπτώσεις των επαγγελματιών οδηγών. Ας πληρώνουν πιο ακριβά αλλά..»

Πότε θα μπουν τα σήματα των 30χλμ;

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη το δεύτερο θετικό μέτρο του νέου ΚΟΚ είναι η θεσμοθέτηση των 30χλμ σε περιοχές κατοικίας των μεγάλων πόλεων, «ένα μέτρο που ισχύει πολλά χρόνια σε όλη την Ευρώπη και ήταν καιρός να το υιοθετήσει και η χώρα μας».

«Να προειδοποιήσω όμως ότι ενώ ο νέος ΚΟΚ ισχύει ήδη, άρα έχει θεσμοθετηθεί το όριο των 30χλμ., προκειμένου αυτό το όριο να λάβει σάρκα και οστά νομιμοποίησης πρέπει να τοποθετηθούν μερικές χιλιάδες σήματα σε όλη την Ελλάδα. Ποιος θα τα τοποθετήσει αυτά;» αναρωτήθηκε ο ίδιος σημειώνοντας ότι πολλά από αυτά θα τα βάλουν οι δήμοι ή και οι περιφέρειες ή ακόμη και η κεντρική κυβέρνηση».

Τόνισε ωστόσο ότι αν δεν υπάρχει ασφυκτική πίεση της πολιτείας που θεσμοθέτησε τον κώδικα, «τα σήματα δεν θα έχουν μπει ούτε σε 2 χρόνια.. Οπότε θα είναι ένα μέτρο που δε θα έχει σήμανση γιατί δεν το ξέρει ο κόσμος. Αυτό είναι παθογένεια της χώρας» επισήμανε.

Λεωφορειολωρίδες “only bus” μόνο αν διέρχονται 30 λεωφορεία σε μία ώρα

Θετική εκτίμησε ο κ. Κωνσταντινίδης «και τη θεσμοθέτηση των λεωφορειολωρίδων, κυρίως στην Αθήνα, με μία αποφασιστική στάση της κυβέρνησης να τις τηρήσει και να μην επιτρέψει ούτε την είσοδο των ταξί. Είναι σωστό μέτρο που πρέπει να λαμβάνεται όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες πόλεις. Ωστόσο αν έχεις μία λωρίδα την οποία θες να την κάνεις λεωφορειολωρίδα, θα πρέπει να κινούνται σε μία ώρα τουλάχιστον 30 λεωφορεία, να διέρχεται δηλαδή ένα λεωφορείο κάθε δύο λεπτά. Τότε νοηματοδοτείται και συμφέρει η λεωφορειολωρίδα. Στην Ευρώπη υπάρχουν λωρίδες που γράφουν bus and taxi και σε άλλες μόνο bus» διευκρίνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Κύλιση στην κορυφή