Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, μιλά για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, στο αφιέρωμα για την 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης της «Βεργίνα τηλεόραση».
Η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ συνεχίζεται
Μια νέα εποχή έχει ανατείλει για τον ΟΑΣΘ, τον σπουδαίο και ιστορικό Οργανισμό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος σήμερα βρίσκεται στην καλύτερη φάση
των τελευταίων ετών, διαθέτοντας καινούρια λεωφορεία, σε ποσοστό 50%.
Ορόσημο για τον ΟΑΣΘ αποτέλεσε η έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, τον Μάιο του 2024. Με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, ο Οργανισμός γύρισε σελίδα και από τη συρρίκνωση πέρασε στην ανάπτυξη, μια ανάπτυξη ορατή και μετρήσιμη, μια ανάπτυξη που την αντιλαμβάνονται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του, ο ΟΑΣΘ απέκτησε, σε μία μόνο φάση, τόσο μεγάλο αριθμό καινούριων λεωφορείων. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, της κινεζικής εταιρείας Yutong, είναι 12μετρα, 75 επιβατών, μηδενικών ρύπων, σύγχρονα, αθόρυβα, προσβάσιμα. Είναι όμως και όμορφα. Τα προμηθευτήκαμε έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με χρηματοδότηση από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Φορτίζονται σε τρεις ώρες και, βάσει των προδιαγραφών που έθετε ο διαγωνισμός, έπρεπε να έχουν αυτονομία 180 χιλιομέτρων.
Στην πράξη η αυτονομία τους ξεπερνά με άνεση τα 300 χιλιόμετρα, με μία μόλις φόρτιση, και μάλιστα σε συνθήκες υψηλών ή χαμηλών θερμοκρασιών, με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα. Εκτός από τον κλιματισμό, τα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν σύστημα εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα και θύρες usb για τη φόρτιση φορητών συσκευών. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, δεν σταματά εδώ. Τον προσεχή Ιούνιο, δηλαδή σε περίπου εννέα μήνες από σήμερα, στον στόλο του Οργανισμού θα ενταχθούν ακόμη 50 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα κάνουν τη διαφορά. Αυτή τη φορά, η προμήθεια αφορά 18μετρα οχήματα, δηλαδή μεγάλα, αρθρωτά λεωφορεία.
Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός τρέχει ήδη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει «σφιχτές» ημερομηνίες και, πέρα από τα 50 λεωφορεία, προβλέπει και 25 φορτιστές. Τα 50 λεωφορεία θα διαθέτουν τέσσερις θύρες, θα είναι και αυτά προσβάσιμα για τους Ανθρώπους με Αναπηρίες, θα έχουν αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων, θα είναι «χαμηλού δαπέδου» και θα διαθέτουν σύστημα κλιματισμού. Τα αρθρωτά λεωφορεία θα ενταχθούν στις γραμμές κορμού και θα εξυπηρετούν τις πολυπληθείς συνοικίες της Θεσσαλονίκης, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Η προμήθειά τους θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως συνέβη και με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Στον ΟΑΣΘ, ο οποίος σήμερα πατά γερά στα πόδια του, προσφέροντας ποιοτικές συγκοινωνίες στους επιβάτες, είμαστε περήφανοι και για έναν ακόμη λόγο. Μέσα στο 2024, προχωρήσαμε σε μια μεγάλη και σημαντική επένδυση, της τάξης των 10 εκ. ευρώ. Αναφέρομαι στον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, μία σημαντική, σύγχρονη υποδομή, η οποία ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Στον Σταθμό μας, που είναι ο καλύτερος της Ευρώπης, φορτίζονται με απόλυτη ασφάλεια, σε καθημερινή βάση, τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας. Πραγματικά, ο Σταθμός Φόρτισης αποτελεί τον σημαντικότερο «πνεύμονα» των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ πέρασε στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Όμως ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης δεν είναι μόνο τα λεωφορεία. Είναι και οι άνθρωποι του. Ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε το 2024 με οδηγούς. Συνολικά 190 οδηγοί πέρασαν το κατώφλι του Οργανισμού και εντάχθηκαν στη μεγάλη οικογένεια του ΟΑΣΘ το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, ακόμη 171 οδηγοί εντάσσονται αυτές στις μέρες στον Οργανισμό και πιάνουν άμεσα δουλειά. Οι συμβάσεις είναι οκτάμηνες, ωστόσο στους οδηγούς που ήρθαν στην οικογένειά μας το 2024 έχουν γίνει ανανεώσεις και παραμένουν στο τιμόνι. Ο ΟΑΣΘ, διαθέτοντας το απαραίτητο προσωπικό, μπορεί και δρομολογεί περισσότερα λεωφορεία.
Η ανανέωση του Οργανισμού, με ανθρώπους και οχήματα, δεν σταματά εδώ. Η ανανέωση του στόλου θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Δεν επαναπαυόμαστε και δεν σταματάμε να εργαζόμαστε για καλύτερες και ποιοτικότερες συγκοινωνίες. Ήδη εργαζόμαστε ώστε στο τέλος του 2027, ο στόλος του ΟΑΣΘ να αποτελείται, στο σύνολό του, από καινούρια, ηλεκτρικά λεωφορεία. Αυτό είναι το στοίχημά μας για την επόμενη μέρα. Και θα το κερδίσουμε.