Βεργίνα TV: Αφιέρωμα στην 89η ΔΕΘ – Κωνσταντίνος Βλάσης

Ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κωνσταντίνος Βλάσης, γράφει στο αφιέρωμα που δημιούργησε η «Βεργίνα τηλεόραση» για την 89η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, σχετικά με τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την ενίσχυση του τομέα της παιδείας.

Επενδύοντας στο μέλλον της Ελλάδας: Η Παιδεία στο επίκεντρο της Κυβέρνησης

Η Παιδεία αποτελεί την πιο ισχυρή επένδυση που μπορεί να κάνει μια κοινωνία στον εαυτό της, αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της προόδου και της κοινωνικής συνοχής.

Από την πρώτη ημέρα αυτής της κυβερνητικής θητείας, και υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέσαμε ως αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα στην πολιτική μας ατζέντα τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα προσφέρει σε κάθε παιδί ίσες ευκαιρίες και σύγχρονα εφόδια για το μέλλον. Για τον σκοπό αυτό προχωρούμε σταδιακά και στοχευμένα σε μια βαθιά μεταρρυθμιστική προσπάθεια, η οποία αγκαλιάζει όλες τις βαθμίδες: από την Πρωτοβάθμια έως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση & Δια Βίου Μάθηση. Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές, αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες, ενισχύουμε την ασφάλεια στη σχολική και ακαδημαϊκή ζωή.

Ξεκινήσαμε επενδύοντας σε εξειδικευμένο προσωπικό. Από την έναρξη της κυβερνητικής μας θητείας μας έως και σήμερα, το Υπουργείο Παιδείας έχει πραγματοποιήσει 48.653 μόνιμους διορισμούς Εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καλύπτοντας πάγιες ανάγκες και αναβαθμίζοντας τη συνολική εκπαιδευτική εμπειρία που παρέχουν τα ελληνικά δημόσια σχολεία.

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχουμε προχωρήσει σε 1.725 νέες προσλήψεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού, Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού και Διοικητικού Προσωπικού, με ταυτόχρονη αύξηση της χρηματοδότησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.). Με συστηματική προσπάθεια συνδράμουμε τα ελληνικά Α.Ε.Ι. σε επίπεδο διδασκαλίας και έρευνας, ώστε οι απόφοιτοι τους να είναι προετοιμασμένοι για τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και ο νόμος για τα Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.), ο οποίος συμβάλλει καταλυτικά στον εμπλουτισμό του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας μας και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσω των Ν.Π.Π.Ε. επιτρέπουμε σε διεθνή πανεπιστήμια κύρους να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα, ενισχύοντας τις επιλογές των φοιτητών και την ποιότητα σπουδών. Την ίδια στιγμή, η εξωστρέφεια των ελληνικών Α.Ε.Ι. ενισχύεται με νέα διεθνή προγράμματα, κοινά πτυχία και συνεργασίες με κορυφαία ιδρύματα του εξωτερικού.

Με γνώμονα, επίσης, την ελεύθερη και ασφαλή πρόσβαση στη γνώση, θεσμοθετήσαμε την αυστηροποίηση των ποινών για φαινόμενα βίας και παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, διαφυλάσσοντας την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ασφάλεια φοιτητών και καθηγητών. Παράλληλα, παρουσιάσαμε την πρώτη εθνική στρατηγική κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η οποία περιλαμβάνει: την απαγόρευση της χρήσης κινητών στα σχολεία, την ενίσχυση της πειθαρχίας μέσω πιο αυστηρών εκπαιδευτικών πολιτικών, την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr για αναφορές περιστατικών βίας, καθώς και επιμορφώσεις των διευθυντικών στελεχών και εκπαιδευτικών στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών.

Δώσαμε προτεραιότητα και στην αναβάθμιση των υποδομών. Με προγράμματα ανακαίνισης σχολικών κτιρίων, όπως το «Μαριέττα Γιαννάκου» με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, το οποίο εξαγγέλθηκε από τον Πρωθυπουργό τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ, ανακαινίζονται και αποκτούν προσβασιμότητα αίθουσες, εργαστήρια και κοινόχρηστοι χώροι σχολείων. Επιθυμία μας όλοι οι μαθητές να μαθαίνουν μέσα σε ένα δημόσιο σχολείο, που τους εμπνέει και τούς αξίζει.

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η πρόσβαση στην ποιοτική στέγαση αποτελεί για εμάς απαράβατο όρο εκπαιδευτικής ισότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Μέσω της ανακαίνισης υφιστάμενων και της ανέγερσης νέων φοιτητικών εστιών, επιδιώκουμε να διασφαλίσουμε – ιδιαίτερα στους φοιτητές που προέρχονται από ευάλωτες οικογένειες – αξιοπρεπή και οικ νομική στέγη κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον: εξοπλίσαμε τις σχολικές αίθουσες με 36.264 διαδραστικούς πίνακες, δημιουργήσαμε το ψηφιακό φροντιστήριο, προχωρήσαμε στην εφαρμογή e-Vivlio, θεσπίσαμε 22 δημόσια «Ωνάσεια» Σχο- λεία, ενώ προωθούμε και τη λειτουργία του διεθνούς απολυτηρίου (International Baccalaureate-IB). Με αντίστοιχη μεταρρυθμιστική λογική προσεγγίσαμε και τον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Δια Βίου Μάθησης. Μέσω του νέου θεσμικού πλαισίου (Ν. 5082/2024), εκσυγχρονίσαμε τα εργαστήρια και τις σχολές και ενισχύσαμε την πρακτική άσκηση, ώστε οι απόφοιτοι να εισέρχονται στην αγορά εργασίας με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Στοχεύοντας στη διασύνδεση της ΕΕΚ με την αγορά εργασίας, δημιουργούμε γέφυρες συνεργασίας με επιχειρήσεις και φορείς. Το σχέδιο νόμου, μάλιστα, για την ίδρυση ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης συγκαταλέγεται στις άμεσες νομοθετικές μας πρωτοβουλίες, προκειμένου να εκμεταλλευθούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των τοπικών κοινωνιών και να πετύχουμε υψηλά ποσοστά απορρόφησης νέων επαγγελματιών από την αγορά εργασίας. Τέλος, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τους συμπολίτες μας, που διεκδικούν μια δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση, προχωράμε στην ίδρυση νέων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, αναβαθμίζοντας παράλληλα τη λειτουργία τους.

Με όλα τα παραπάνω είναι εμφανές πως για την Κυβέρνηση μας η πρόσβαση σε μία δίκαιη, ποιοτική και σύγχρονη εκπαίδευση, δεν είναι απλώς δικαίωμα κάθε πολίτη, αλλά και κοινωνική υποχρέωση κάθε ευνομούμενης Πολιτείας, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να γίνει αναπτυξιακός μοχλός της ισχυρής οικονομίας που ήδη έχουμε ως χώρα.

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που παράγει καταρτισμένους, δημιουργικούς και υπεύθυνους πολίτες, ενισχύει την καινοτομία, προσελκύει επενδύσεις, τροφοδοτεί την επιχειρηματικότητα και θωρακίζει τη χώρα απέναντι σε προκλήσεις. Ως Υφυπουργός Παιδείας, αλλά και ως πολίτης που πιστεύει βαθιά στις δυνατότητες των νέων μας, δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσουμε αυτό το έργο με συνέπεια και όραμα. Γιατί η Ελλάδα που ονειρευόμαστε χτίζεται σήμερα, μέσα στις αίθουσες και στα αμφιθέατρα, με θεμέλιο την Παιδεία.

Κύλιση στην κορυφή