Ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης

Σαν σήμερα, 23 Μαΐου 2006 σκοτώνεται ο Σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης

Σαν σήμερα στις 23 Μαΐου του 2006, ο ηρωϊκός σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης έχασε τη ζωή του, όταν το αεροσκάφος του διεμβολίστηκε από Τούρκο πιλότο κατά τη διάρκεια μιας αερομαχίας στο Αιγαίο.

Όλα ξεκίνησαν όταν έξι τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, με κατεύθυνση την Κρήτη, με σκοπό πιθανότατα τη φωτογράφιση των αντιαεροπορικών συστημάτων S-300, τα οποία φιλοξενούνταν στο νησί.

Έτσι, ένα ζεύγος ελληνικών F-16 σηκώθηκε από την αεροπορική βάση της Σούδας, για αναγνώρηση και αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών. Η διαταγή προς τους Έλληνες πιλότους ήταν σαφής: Δεν έπρεπε επ’ ουδενί τα τουρκικά αεροσκάφη να πλησιάσουν τα παράλια της Κρήτης και να φωτογραφίσουν ελληνικές εγκαταστάσεις.

Η μοιραία σύγκρουση των F-16 στο Αιγαίο

Ένας από τους Έλληνες πιλότους εκείνης της μοιραίας πτήσης ήταν και ο σμηναγός Κωσνταντίνος Ηλιάκης, πατέρας δύο ανήλικων τότε παιδιών, ο οποίος πλησίασε τα τρία τούρκικα αεροσκάφη.

Ο πιλότος του τούρκικου αεροσκάφους F-16C, Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ, ξεκίνησε να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς, με αποτέλεσμα να χτυπήσει με το δεξί φτερό την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη και αυτό να διεμβολιστεί. Τα δυο αεροπλάνα κατέπεσαν στο Αιγαίο. Ο Τούρκος χειριστής έπεσε στη θάλασσα, κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος, και περισυλλέχθηκε από το εμπορικό πλοίο «Gas Century», το οποίο έπλεε εκεί κοντά.

Ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης και το αεροσκάφος του, όμως, δε βρέθηκαν αρχικά. Αμέσως σήμανε συναγερμός σε Αθήνα και Άγκυρα. Η ελληνική αεροπορία απογείωσε 40 μαχητικά, ενώ μια ομάδα ΟΥΚ έσπευσε με ελικόπτερο στο σημείο. Παράλληλα, η Άγκυρα απογείωσε 80 μαχητικά αεροσκάφη, με αποστολή την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης σε εχθρικό έδαφος. Η κρίση ήταν σοβαρή και μπορούσε να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, τις οποίες καμία χώρα δεν επιθυμούσε. Έτσι με πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς επικοινώνησαν τηλεφωνικά οι αρχηγοί των ενόπλων δυνάμεων ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης και ο στρατηγός Χιλμί Οζκιόκ

Οι προσπάθειες ανεύρεσης του ελληνικού F-16 και του πιλότου του, συνεχίζονταν από τη θάλασσα. Τέσσερα πλοία, μια φρεγάτα, δυο κανονιοφόροι και ένα υδρογραφικό, έψαχναν απεγνωσμένα τα συντρίμμια και τον σμηναγό Ηλιάκη. Εν τέλει, το ίδιο απόγευμα η φρεγάτα «Λήμνος» εντόπισε νεκρό τον σμηναγό Ηλιάκη.

«Ο σμηναγός Ηλιάκης, έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντος»

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας στις 30 Μαΐου 2006ήταν η εξής: «Την 21:00 της Κυριακής 28 Μαΐου 2006, με τη συμπλήρωση 128 ωρών, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 23ης Μαΐου 2006 στην περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσε τον θάνατο του σμηναγού Ηλιάκη Κωνσταντίνου.

Ο σμηναγός Ηλιάκης, έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντος σε αποστολή αναγνώρισης τουρκικών αεροσκαφών εντός του FIR Αθηνών. Η εξόδιος ακολουθία τελέστηκε με τις δέουσες στρατιωτικές τιμές την Τετάρτη 31 Μαΐου 2006 και ώρα 11:00 από τον Ιερό Ναό της Μητρόπολης Χανίων. Η σορός μεταφέρθηκε από το αεροδρόμιο Ελευσίνας στην 115 Πτέρυγα Μάχης στα Χανιά την 08:00, με αεροσκάφος C-27».

Scroll to Top