Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Επεκτείνεται σε 300.000 εργαζόμενους 

 Η επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αναμένεται να συμπεριλάβει περίπου 300.000 νέους εργαζόμενους, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, καθώς τα υπάρχοντα στοιχεία, που έχουν συγκεντρώσει τόσο το υπουργείο Εργασίας, όσο και οι Επιθεωρητές, δείχνουν απόκρυψη τόσο των ελαστικών μορφών, όσο και των υπερωριών .Aπομένουν πολλοί κλάδοι τους οποίους καταγράφει το υπουργείο με στόχο την άμεση εφαρμογή σταδιακά τους επόμενους μήνες.
Τέτοιοι κλάδοι είναι οι αντασφαλιστικές εταιρίες, καθώς στις ασφαλιστικές έχει ήδη εφαρμοστεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, τα φροντιστήρια παντός είδους, οι υπηρεσίες μεταφορών, τα Logistics, οι υπηρεσίες ενέργειας και η ναυτιλία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι υπερωρίες στους κλάδους εφαρμογής της Κάρτας αυξήθηκαν αθροιστικά κατά 64,9% τον Ιανουάριο του 2025 σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2024. Οι ώρες, πέρα από το δηλωμένο ωράριο για το συγκεκριμένο διάστημα, είναι 434.863, ενώ αθροιστικά φτάνουν 815.000. Εκρηκτική αύξηση κατά 637,6% των υπερωριών παρατηρείται σε τουρισμό και επισιτισμό. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πριν καν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος οι ώρες απασχόλησης των εργαζομένων μετά τη λήξη του ωραρίου τους έφτασαν τις 9.452, όταν το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν μόλις 1.281. Μάλιστα, η Επιθεώρηση Εργασίας εντόπισε άλλες 3.848 παραβάσεις στους πίνακες προσωπικού (πρόστιμα 9.051.980 ευρώ), οι οποίες υποκρύπτουν μη καταγραφή χρόνου υπερωρίας που πραγματοποιήθηκε από τους εργαζομένους. Καταγράφηκαν ακόμη 1.317 παραβάσεις για αδήλωτη εργασία και 313 για υπέρβαση χρόνου εργασίας. 

Ενδεικτικά, οι καταγεγραμμένες υπερωρίες αυξήθηκαν:
• ⁠Στα σούπερ μάρκετ κατά 20,1% (48.243 ώρες, έναντι 40.185)
• ⁠Στις εταιρείες security κατά 15,6% (76.635 ώρες, έναντι 66.301)
• ⁠Στη βιομηχανία κατά 81% (686.063 έναντι 379.043)
• ⁠Στο λιανεμπόριο 97,2% (129.420 ώρες, έναντι 65.627)
• Στις ΔΕΚΟ 17,4% (129.420 ώρες, έναντι 65.627)

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, περισσότερες ώρες δουλειάς από αυτές που προβλέπονται στη Σύμβασή τους αναγκάζονται να προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις κατασκευές (70%), στα καταλύματα, στην εστίαση και στη μεταποίηση (50%), στο χονδρικό και στο λιανικό εμπόριο (48%), στην ενημέρωση και επικοινωνία, καθώς και στην υγεία και στην κοινωνική μέριμνα (44%).

Κύλιση στην κορυφή