Στην Ελλάδα βρίσκεται τις τελευταίες ώρες η πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας για τον εορτασμό του έτους Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας – Ιαπωνίας.
Η πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας, ένα από τα πιο λαοφιλή μέλη της βασιλικής οικογένειας, έρχεται για πρώτη φορά μας ως επίσημη προσκεκλημένη της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη το «Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας και Ιαπωνίας», με αφορμή τα 125 χρόνια από την υπογραφή του «Συμφώνου Φιλίας, Εμπορίου και Ναυτιλίας», που αποτέλεσε την έναρξη των επίσημων σχέσεων των δύο χωρών.
Η πριγκίπισσα Κάκο έφτασε στην Αθήνα από το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο με εμπορική πτήση, όπως ανακοίνωσε ο Αυτοκρατορικός Οργανισμός Οικογενειακών Υπηρεσιών. Το πρόγραμμα της πριγκίπισσας ως την 1η Ιουνίου, οπότε και θα παραμείνει στη χώρα μας, περιλαμβάνει επισκέψεις σε πλείστα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, όπως η Ακρόπολη, το Μουσείο Ακροπόλεως, το Παναθηκαϊκό Στάδιο, η Ιερά Μονή Αγίας Φανερωμένης στην Σαλαμίνα και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα, καθώς και μια εγκατάσταση για άτομα με προβλήματα ακοής και ένα ορφανοτροφείο.
Ήδη νωρίς το πρωί η πριγκίπισσα Κάκο πραγματοποίησε επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου τη ξενάγησαν η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη με τον γενικό διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης Νίκο Σταμπολίδη. Θα ακολουθήσει επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη, με επίτιμη καλεσμένη την Πριγκίπισσα Κάκο, για τον εορτασμό τόσο του Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού, όσο και της επετείου 125 χρόνων από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας – Ιαπωνίας, παρουσία των υπουργών Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη και της υφυπουργού Εξωτερικών Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου.
Στη συνέχεια η κυρία Λίνα Μενδώνη θα παραθέσει γεύμα προς τιμήν της πριγκίπισσας.
Ποια είναι η πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας, που έρχεται στην Ελλάδα
Η τριαντάχρονη πριγκίπισσα Κάκο, κόρη του Διαδόχου Ακισίνο, δισέγγονη του Αυτοκράτορα Χιροχίτο και ανιψιά του Αυτοκράτορα Ναχουρίτο, μπορεί να μην είναι υποψήφια για τον Θρόνο των Χρυσανθέμων (αφού απαγορεύεται αυστηρά η κατάληψη του Θρόνου από γυναίκα), όμως για τους Ιάπωνες είναι κάτι σαν τη «Νταϊάνα της Ανατολής». Όχι τυχαία άλλωστε την αποκαλούν «Ελπίδα του Θρόνου», αφού η ευγενική της φυσιογνωμία, η φυσική της χάρη και το πλούσιο φιλανθρωπικό της έργο έχουν δημιουργήσει μια λατρεία προς το πρόσωπό της, παρά τις «κρίσεις», που περνά η ιαπωνική βασιλική οικογένεια τα τελευταία χρόνια.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως όταν συμπλήρωνε τα 20 της χρόνια, το 2014, στο παλάτι βρέθηκαν 80.000 άνθρωποι για να τα γιορτάσουν, πράγμα που είχε να συμβεί από το 1989.
Η πριγκίπισσα Κάκο γεννήθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 1994 στο Αυτοκρατορικό Παλάτι του Τόκιο και είναι το δεύτερο παιδί και κόρη του Φουμιχίτο και της Κίκο Καουασίμα. Τον Απρίλιο του 2001, ξεκίνησε τις σπουδές του στο Δημοτικό Σχολείο Gakushuin, από όπου αποφοίτησε τον Μάρτιο του 2007. Συνέχισε τις σπουδές του στο γυμνάσιο μέχρι τον Μάρτιο του 2013.
Τον Αύγουστο του 2003, η Κάκο πήγε στην Ταϊλάνδη ως μέρος ενός επίσημου ταξιδιού με τους γονείς και την αδερφή της για να γιορτάσει τα 71α γενέθλια της βασίλισσας Σιρικίτ και να λάβει ένα τιμητικό βραβείο από το Πανεπιστήμιο Ubon Ratchathani. Τον Απρίλιο του 2013, ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Gakushuin. Τον Αύγουστο του 2014, έδωσε εξετάσεις για να εισαχθεί στο Διεθνές Χριστιανικό Πανεπιστήμιο (ICU), ενώ στις 2 Απριλίου 2015, η πριγκίπισσα παρευρέθηκε στην τελετή έναρξης του Πανεπιστημίου του Τόκιο.
Παράλληλα με τις σπουδές της, η Κάκο εξασκήθηκε στο πατινάζ στον πάγο και το 2007 εκπροσώπησε τον σύλλογο πατινάζ Meiji-jingu Gaien, συμμετέχοντας σε έναν διαγωνισμό, που διοργανώθηκε από την Ιαπωνική Ομοσπονδία Πατινάζ.
Το 2017, η Κάκο ταξίδεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο για σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Λιντς. Στο πλαίσιο του προγράμματος σπούδασε Διερμηνεία και Ψυχολογία. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της τον Ιούνιο του 2018 και μιλάει άπταιστα τη νοηματική γλώσσα.
Το 2021, η μεγαλύτερη αδερφή της, πριγκίπισσα Μάκο, αποφάσισε να παντρευτεί έναν «κοινό θνητό», πράγμα που δεν επιτρέπεται στις πριγκίπισσες της Ιαπωνίας. Έτσι, η Μάκο αναγκάστηκε να απαρνηθεί τον τίτλο, τα προνόμια και τα πλούτη, επιλέγοντας να ζήσει ως κοινή θνητή: σήμερα μένει με τον σύζυγό της σε ένα δυάρι στη Νέα Υόρκη και εργάζεται στο Met. Έκτοτε, η Κάκο ανέλαβε και τα καθήκοντα της αδερφής της.
Η αγκαλιά του αποχωρισμού και τα δάκρυα της πριγκίπισσας Κάκο για την αδερφή τη, τη μέρα που αυτή έφευγε για το παλάτι, αποτυπώθηκε σε μια φωτογραφία, που έκανε τον γύρο του κόσμου. Πάντως, η νεαρή πριγκίπισσα, αναξάρτητα από το σκάνδαλο που προκλήθηκε, φαίνεται πως στηρίζει την επιλογή της αδερφής, αφού έχει δηλώσει πως είναι χαρούμενη που η Μάκο παντρεύτηκε τον εκλεκτό της καρδιάς της.
Η ίδια φροντίζει να κρατάει την προσωπική της ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας – άλλωτε είναι γνωστή για την ανεξαρτησία της. Το μόνο που έχει εξομολογηθεί είναι πως για εκείνη ο ιδανικός σύντροφος είναι κάποιος που κοντά του θα νιώθει ηρεμία.
Φέτος, ακόμα μια κακοτυχία αμαύρωσε την εικόνα του αυτοκρατορικού οίκου, όταν αποκαλύφθηκε ότι η μητέρα της Κάκο, η 57χρονη πριγκίπισσα Κίκο του Ακισίνο, πάσχει από μια μυστηριώδη ασθένεια του στομάχου, που δεν της επιτρέπει να τραφεί κανονικά. Με την αγωνία για την κατάσταση της υγείας της να κορυφώνεται και την Μάκο να απουσιάζει (ο μικρότερος αδερφός, Χισίκ, είναι ο διάδοχος του ιαπωνικού θρόνου), η πριγκίπισσα Κάκο έπρεπε να «βγει μπροστά».
Φαίνεται όμως πως τα κατάφερε παραπάνω από καλά. Στην Άπω Ανατολή λένε ότι η πριγκίπισσα Κάκο έχει φυσικό χάρισμα στην επικοινωνία και διαθέτει εξαιρετικό γούστο, συνδυάζοντας στις στιλιστικές της επιλογές ένα ιδιαίτερο πάντρεμα, που γεφυρώνει την ιαπωνική παράδοση με το μοντέρνο.
Παράλληλα, η έντονη φιλανθρωπική και κοινωνική της δράση (ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στους κωφούς), αλλά μια σειρά επιτυχημένων συναντήσεων με ηγέτες ξένων χωρών, έκαναν την πριγκίπισσα Κάκο τόσο δημοφιλή, που έφτασε να χαρακτηρίζεται «πολιτιστικό asset» και «σύμβολο ελπίδας του ιαπωνικού λαού».
Πολλοί δε τη συγκρίνουν με τη γιαγιά της, Σόντα Μιτσίκο, η οποία επίσης έγινε σύμβολο της νέας ελπίδας στην Ιαπωνία, όταν παντρεύτηκε τον παππού της. Η Μιτσίκο πυροδότησε το λεγόμενο «Mitchi boom» το 1958 και έφερε μια αίσθηση ανανέωσης και μοντέρνα ήθη στον ιστορικό θεσμό.
Σύμφωνα με το Nippon.com, η πριγκίπισσα Κάκο προσφέρει επίσης μια ανάσα φρέσκου αέρα στον αυτοκρατορικό οίκο, διατηρώντας ταυτόχρονα τις μακρόχρονες παραδόσεις του.