Απαγόρευση χρώματος αυτοκινήτων στην ΕΕ

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αλλαγές στον Ορίζοντα για Οδική Ασφάλεια και Μικροκινητικότητα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι προ των πυλών, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ειδικούς επιστήμονες, εμπειρογνώμονες και φορείς των δημόσιων συγκοινωνιών, προετοιμάζει τις τελικές αλλαγές. Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του Αυγούστου, με στόχο την εισαγωγή του στη Βουλή αμέσως μετά το άνοιγμα της Ολομέλειας.

Κύριες Αλλαγές και Παρεμβάσεις

Μείωση Ορίων Ταχύτητας

Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι η μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων από 50 χλμ/ώρα σε 30 χλμ/ώρα. Αυτό το μέτρο στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες των δρόμων.

Ενίσχυση Επιτήρησης και Μικροκινητικότητα

Η χρήση καμερών στους λεωφορειόδρομους και σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας ατυχημάτων θα ενισχυθεί. Επιπλέον, η κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών θα απαγορεύεται σε δρόμους όπου η ταχύτητα των οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα, και θα απαιτείται η χρήση κράνους και ειδικού ρουχισμού τη νύχτα για αυξημένη ορατότητα.

Εξορθολογισμός Ποινών και Ασφάλεια Δικυκλιστών

Ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει την ομαδοποίηση και διαβάθμιση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς όμως να επιδεικνύει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η ενσυνείδητη αποδοχή ενός σύγχρονου πλαισίου οδικής ασφάλειας από τους οδηγούς, με δίκαιες ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στους δικυκλιστές, με παρεμβάσεις που αφορούν τη διήθηση δικύκλων, την προτεραιότητα στους φωτεινούς σηματοδότες και τους κανόνες στάθμευσης.

Αυστηροποίηση Ποινών για Αντικοινωνικές Συμπεριφορές

Οι ποινές θα γίνουν πιο αυστηρές για καθ’ έξιν παραβάτες και για παραβάσεις που ενέχουν αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η παράνομη στάθμευση σε θέσεις για ΑΜΕΑ και η παράνομη χρήση της ΛΕΑ.

Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση Νέων Οδηγών

Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην ενημέρωση και εκπαίδευση των νέων οδηγών από την παιδική και εφηβική ηλικία. Προγραμματίζονται δράσεις όπως η ενίσχυση του μαθήματος οδικής αγωγής και ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η εξοικείωση με τη μικροκινητικότητα και η αποφυγή επικίνδυνων συνηθειών κατά τη βάδιση και την οδήγηση. Η επιβράβευση των μαθητών που ολοκληρώνουν με επιτυχία τα σχετικά μαθήματα θα αποτελέσει επίσης μέρος του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να φέρει σημαντικές βελτιώσεις και να εκσυγχρονίσει το πλαίσιο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, με στόχο την προστασία και την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόμων.

Scroll to Top