Λιβάνιος για αξιολόγηση στο δημόσιο: Τα αποτελέσματα θα είναι δημόσια στοιχεία

«Ο κεντρικός σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι να καταφέρουμε να έχουμε μια πλούσια πηγή πρωτογενών δεδομένων, αξιολόγηση από τους πολίτες ώστε να μπορέσουμε να ξέρουμε τι πάει καλά και τι δεν πάει καλά σε μια σειρά κρίσιμων υπηρεσιών, κυρίως για την καθημερινότητα μας και πάνω σε αυτό να σχεδιάσουμε και να προτεραιοποιήσουμε πολιτικές προκειμένου να διορθώσουμε και να βελτιώσουμε την εικόνα μας απέναντι στους αξιολογητές μας που είναι εν τέλει οι πολίτες», τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Συνδέσεις». Ο κ. Λιβάνιος σημείωσε ότι τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα είναι δημόσια στοιχεία. “Ένα από τα βασικά σημεία αυτού είναι ότι δεν θα είναι κρυμμένα στο συρτάρι ενός υπουργού ή στο συρτάρι ενός διοικητή, προκειμένου να τα βλέπει. Θα είναι δημόσια στην ίδια σελίδα γύρω στις αρχές Ιουνίου. Μόλις τελειώσει η επεξεργασία, θα υπάρχει πλήρης ανάλυση των δεδομένων με μια σειρά κατηγοριών ώστε να ξέρουμε τι βαθμό έχει πάρει ο κάθε φορέας και κάθε υπηρεσία από τους πολίτες” είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το σύστημα της αξιολόγησης δεν έχει σκοπό να επιβάλει κυρώσεις. “Αυτό το σύστημα θέλουμε να είναι σχεδιασμού των πολιτικών, ώστε να βελτιωθεί η καθημερινότητα μας. Προφανώς σε έναν φορέα, αν είναι διαδοχικά, σε δύο – τρεις έρευνες, χαμηλή η βαθμολογία, προφανώς αυτό αξιολογείται και στην απόδοση του επικεφαλής από τον πολιτικό του προϊστάμενο. Στην αυτοδιοίκηση προφανώς δεν υπάρχει αυτό το ζήτημα, γιατί η αυτοδιοίκηση εκλέγεται, αλλά εκεί ιδίως στοχεύουμε στην κινητοποίηση των δημοτικών αρχών προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα σε αυτούς τους τομείς, οι οποίοι τίθενται υπό αξιολόγηση, αλλά κυρίως και σε μας κεντρικά ως κυβέρνηση, να σχεδιάσουμε και πολιτικές για να βοηθήσουμε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που υπάρχουν σε αυτές τις κατηγορίες“. Ο κ. Λιβάνιος εξήγησε ότι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα αξιολόγησης υπηρεσιών του Δήμου που σχετίζεται με την διεύθυνση που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Σε δεύτερο χρόνο θα ενταχθούν στην αξιολόγηση τοπικές υπηρεσίες, οι οποίες δέχονται κόσμο, όπως ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ακόμα και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας. “Θα λαμβάνουν αυτοί που εξυπηρετούνται ένα μήνυμα στο κινητό, το οποίο θα έχει ένα προσωποποιημένο σύνδεσμο που θα λέει “αξιολογήστε τη συγκεκριμένη υπηρεσία που πήρατε”. Άρα λοιπόν θα ξέρουμε αυτός που αξιολογεί, ποια υπηρεσία μας αξιολογεί και από ποιο κατάστημα ή νοσοκομείο ή γραφείο εξυπηρετήθηκε. Το σύστημα αυτό είναι σε δεύτερο χρόνο, είναι αξιολόγηση η οποία είναι ένα έργο μεγαλύτερο. Αυτό το σημερινό που άνοιξε χθες, είναι κάτι το οποίο μας βοηθάει κυρίως σε τομείς της καθημερινότητας. Προφανώς δεν καλύπτουν όλο το δημόσιο. Δεν θα μπορούσαμε άλλωστε να μετρήσουμε τα πάντα στο δημόσιο. Θα ήταν πολύ μεγάλο και δύσχρηστο ερωτηματολόγιο. Προτιμήσαμε τα πιο σημαντικά για την καθημερινότητα, αν θέλετε τους πιο μεγάλους φορείς στους οποίους έχουμε λίγο περισσότερο την διεπαφή“.

Κύλιση στην κορυφή