Τον Οκτώβριο του 2025 ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στο 1,08%, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Πρόκειται για χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2025, ενώ το συνολικό κυλιόμενο 12μηνο (Νοέμβριος 2024 – Οκτώβριος 2025) καταγράφει αύξηση +0,85%.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2024 παρατηρήθηκαν στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-8,06%), στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,10%), στα τρόφιμα παντοπωλείου (-4,77%), στα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-2,51%) και σε είδη μιας χρήσης και οικιακά είδη (-1,24%). Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και σε χαμηλότερες τιμές παραγωγού, κυρίως λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών για τα λαχανικά και αποκλιμάκωσης τιμών στο ελαιόλαδο.
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+12,23%), φρέσκα κρέατα (+10,54%), είδη πρωινού και ροφήματα (+5,53%), γαλακτοκομικά και χυμοί ψυγείου (+4,91%) και φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+3,98%). Οι αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα οφείλονται στις διεθνείς τιμές των εισαγόμενων προϊόντων, στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου και στις ασθένειες που έπληξαν ζώα στην Ελλάδα. Παράλληλα, οι διεθνείς τιμές κακάο και καφέ επηρεάζουν τα γλυκά, τα προϊόντα πρωινού, τα ροφήματα και τα κατεψυγμένα.
Η συγκράτηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται σε τρεις βασικούς παράγοντες:
- Αποκλιμάκωση πληθωρισμού και συγκράτηση τιμών λόγω μεγάλων όγκων προϊόντων, οικονομιών κλίμακας, τεχνολογικής ετοιμότητας και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
 - Υψηλή ταχύτητα κυκλοφορίας αποθεμάτων, που επιτρέπει ταχύτερη προσαρμογή των τιμών στις νέες αγορές.
 - Σημαντική επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που έχουν αυξημένο μερίδιο πωλήσεων στις μεγάλες αλυσίδες και συνεχίζουν να αυξάνονται την τελευταία διετία.
 















