Παραμένει προσαραγμένο στην ξέρα στο ferry boat της γραμμής Νέα Στύρα- Αγία Μαρίνα, ενώ όλα δείχνουν ότι θα μείνει για αρκετές ώρες ακόμα στο σημείο.
Ακόμη δεν έχει δοθεί από την εταιρεία ένα συγκεκριμένο σχέδιο αποκόλλησης και ρυμούλκησης για να υλοποιηθεί η μεταφορά του προς την ακτή, ενώ υπενθυμίζεται ότι μέσα παραμένουν ακόμη τα οχήματα των επιβατών, αρκετοί από τους οποίους έχουν παραμείνει στην περιοχή σε ξενοδοχεία, καθώς δεν μπορούν να φύγουν αλλιώς.
Σημειώνεται πως οι δύτες που έπεσαν στο σημείο προκειμένου να δουν το μέγεθος του προβλήματος εντόπισαν ένα ρήγμα 20 μέτρων στο πλοίο, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη μεταφορά.
Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη εργασίες άντλησης υδάτων που έχουν περάσει στο εσωτερικό του ferry.
Ξανά στον ανακριτή ο καπετάνιος
Αύριο Παρασκευή ο καπετάνιος του πλοίου αναμένεται να μεταφερθεί ενώπιον του ανακριτή ενώ το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στέλνει στον Εισαγγελέα την πλοιοκτήτρια εταιρία αφού για ώρες μετά δεν είχε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να μεταφερθεί το πλοίο. Ο 60χρονος πλοίαρχος την Τετάρτη βρέθηκε ενώπιον του ανακριτή, ο οποίος ισχυρίστηκε στην απολογία του ότι δεν λειτούργησαν τα πηδάλια του και ότι δεν είδε την ξέρα. Του ασκήθηκε δίωξη για πρόκληση ναυαγίου. Προς το παρόν τέθηκε υπό κράτηση με εντολή του ανακριτή και θα επαναπροσαχθεί την Παρασκευή 08.08.2025.
Την ίδια ώρα, ολιγωρία και σοβαρές παραλήψεις οι οποίες θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, τη διασφάλιση των περιουσιών τους και την προστασία του περιβάλλοντος παρατηρούνται από τις ενέργειες οι οποίες δεν έγιναν μετά την προσάραξη του πλοίου.
Για τις παραλήψεις αυτές, χρειάστηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας να ενημερώσει τον αρμόδιο Εισαγγελέα. Συγκεκριμένα:
– Ο Πλοίαρχος δεν ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές για το συμβάν
– Το πλήρωμα δεν ενημέρωσε τους επιβάτες για την κατάσταση και τις ενέργειες που έπρεπε να ακολουθήσουν
– Το Κέντρο επιχειρήσεων ενημερώθηκε από πολίτες και για αρκετά λεπτά αναζητούσε τον καπετάνιο.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμα και τώρα τις προβλεπόμενες ενέργειες για τη ρυμούλκηση και αποκόλλησης
και ναυαγιαίρεση. «Θα ξεκινήσει η διαδικασία, όχι της ρυμούλκησης, η διαδικασία αποκατάστασης της ζημιάς ώστε να μπορέσουμε να αποκολλήσουμε το πλοίο» λέει ο Άγγελος Σούλης, μέτοχος της Κοινοπραξίας Ferry Boat Νέων Στύρων.
Δίπλα στο κατεστραμμένο κύτος του πλοίου από το μεσημέρι βρίσκεται για λόγους ασφαλείας ρυμουλκό, ενώ εμπειρογνώμονες και ναυπηγός θα εκτιμήσουν το μέγεθος τις ζημιάς.
«Υπεύθυνη για το σχέδιο αποκόλλησης είναι η διαχειρίστρια εταιρεία – Υπήρξαν σοβαρές παραλείψεις» δήλωσε ο Νικόλαος Σπανός, ναύαρχος ε.α. «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο» σημείωσε μιλώντας στο ΕΡΤNews. Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για την καθυστέρηση της διαδικασίας αποκόλλησης λέγοντας ότι «αν δεν αφαιρεθεί φορτίο από το πλοίο, αν δεν σταλεί δύτης να ελέγξει τη γάστρα και αν δεν γίνει το πλοίο ελαφρύτερο, υπάρχει κίνδυνος να βουλιάξει κατά την προσπάθεια ρυμούλκησης».
Στέφανος Γκίκας: Συνέβησαν γεγονότα που πρέπει να μας προβληματίσουν
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, ανέφερε για το συμβάν ότι «είναι σπάνιο να υπάρχει μία ξέρα με φανάρι και να πέφτει ένα πλοίο πάνω, μέρα και μάλιστα από τη στιγμή που ο καπετάνιος κάνει αυτό το δρομολόγιο τουλάχιστον 4 χρόνια. Το θετικό στην υπόθεση ότι δεν είχαμε τραυματισμούς και οι επιβάτες αλλά και το πλήρωμα αποχώρησαν χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, συνέβησαν γεγονότα που πρέπει να μας προβληματίσουν.
Για παράδειγμα, έγινε το ατύχημα και έπρεπε να περάσουν 10 – 12 λεπτά ώστε να ενημερώσει. Οι επιβάτες επικοινώνησαν μέσα στα πρώτα 2 λεπτά. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ενεργοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, έτσι έγινε και σε αυτήν την περίπτωση», μιλώντας σήμερα (07/08) στο MEGA.
«Τι σημαίνει αυτό; Αμέσως ειδοποιούνται όλα τα παραπλέοντα, κάθε λιμενικός σταθμός, κάθε τμήμα και Λιμεναρχείο έχει επικαιροποιημένη λίστα με τα σκάφη και τα πλοία που βρίσκονται κοντά και κατευθύνονται στο σημείο όπου υπάρχει το πρόβλημα. Το ίδιο συνέβη κι εδώ. Βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, αλλά το Λιμενικό Σώμα έχει πλωτά και είναι στην πρώτη γραμμή», επεσήμανε ακόμη.
Όσον αφορά τον πλοίαρχο, πρόκειται για άνδρα 62 ετών, που εκτελούσε επί οκτώ ολόκληρα χρόνια το συγκεκριμένο δρομολόγιο και τα δύο τελευταία στο συγκεκριμένο καράβι.
Μετά το περιστατικό, ήρθε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες της εταιρείας και ζητούσε συγγνώμη, χωρίς να μπορεί να εξηγήσει επαρκώς τα αίτια της προσάραξης, αποδίδοντας αυτήν σε αφηρημάδα και έλλειψη προσοχής. Στη γέφυρα βρίσκονταν ακόμη δύο άτομα, ο μηχανικός αριστερά του και ο ελεγκτής εισιτηρίων δεξιά του.
Κρατούσε εκείνος το τιμόνι την ώρα της σύγκρουσης, ενώ για την καθυστέρηση ενημέρωσης για το συμβάν είπε πως σάστισε, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ.
Ο καπετάνιος, ο οποίος παραμένει υπό κράτηση, φέρεται να ισχυρίστηκε κατά την απολογία του ότι δεν μπόρεσε να αποφύγει την ξέρα, προσθέτοντας ότι κόλλησαν τα πηδάλια.