Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης
Στέφανος Κασσελάκης/X

Έρανο εντός του ΣΥΡΙΖΑ κάνει ο Κασσελάκης «για να βγει» ο Ιούνιος – «Δεν έβρισκα διαφημίσεις» λέει για την ΑΥΓΗ

Δωρεές ή δανεικά από τους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές του ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις του Ιουνίου που αφορούν τα ΜΜΕ του κόμματος.

Αυτή η κίνηση απελπισίας που δείχνει πόσο κακή είναι η οικονομική κατάσταση του κόμματος, μετά τη δραματική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, έρχεται δύο ημέρες μετά την αναστολή της έκδοσης του καθημερινού φύλλου της Αυγής.

Όπως αποκαλύπτει το «Ποντίκι», η οικονομική διεύθυνση του κόμματος απευθύνθηκε στους βουλευτές και ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας τους να συνδράμουν «είτε με δωρεά, είτε με σύναψη δανείου, προκειμένου να καλυφθούν οι υποχρεώσεις μηνός Ιουνίου για τα μέσα του κόμματος, 375.146 ευρώ (ήτοι 199.197 για την Αυγή, 175.949 για τον “Στο Κόκκινο”)».

Αν υπάρξει ισομερής κατανομή του οικονομικού βάρους κάθε ένας από τους 36 βουλευτές και τους τέσσερις ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να πληρώσει περίπου 9.000 ευρώ. Την αρχή έκανε ο Στέφανος Κασσελάκης ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, πλήρωσε 20.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, στον… έρανο δεν αποκλείεται να συμμετάσχουν και άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εφόσον το επιθυμούν.

Το μηνιαίο κόστος λειτουργίας είναι περίπου 250.000 ευρώ, αλλά το ποσό που αναφέρεται στο έγγραφο αφορά και υποχρεώσεις προηγούμενων μηνών, όπως για παράδειγμα σε ασφαλιστικά ταμεία, που πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος του μήνα.

Ο Στέφανος Κασσελάκης ανέφερε πως προσπάθησε να βρει λύσεις για την οικονομική βιωσιμότητα της «Αυγής» αναζητώντας διαφημίσεις για το κομματικό έντυπο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια απέτυχε, καθώς όπως δηλώνουν και οι εργαζόμενοι στην εφημερίδα, στα 72 χρόνια λειτουργίας της, η «Αυγή» ουδέποτε είχε κερδοφορία. Εξάλλου, ο ρόλος ενός κομματικού εντύπου δεν είναι η κερδοφορία αλλά η στήριξη των θέσεων του κόμματος.

Η κόντρα μεταξύ των δύο πλευρών συνεχίζεται. Από τη μία πλευρά, οι εργαζόμενοι και οι υποστηρικτές της «Αυγής» επιμένουν στον ιστορικό και ιδεολογικό ρόλο της εφημερίδας, παραθέτοντας τη φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας τόσων χρόνων. Από την άλλη, ο Στέφανος Κασσελάκης προσπαθεί – αποτυχημένα – να εφαρμόσει σύγχρονες μεθόδους διαχείρισης, χρησιμοποιώντας ιδιωτικές δωρεές και στρατηγικές marketing, με αποτέλεσμα να τραβάει την πρίζα της ιστορικής εφημερίδας.