Μπορεί η παλιά γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα να αποκαταστάθηκε μερικώς και να δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα προβλήματα τελείωσαν.
Συγκεκριμένα, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας (ΟΛΝΕ), Σπύρος Γεροντίτης. «Η γέφυρα δεν θα ανοίξει την Τρίτη για τη διέλευση σκαφών. Πρέπει να γίνει πλήρης επαναξιολόγηση της λειτουργικότητάς της», δήλωσε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ. Η βλάβη εντοπίστηκε στον μηχανισμό αυτοματισμού, που ρυθμίζει την υψομετρική διαφοροποίηση των δύο κινητών τμημάτων της γέφυρας. Όπως τόνισε ο κ. Γεροντίτης, το πρόβλημα είναι «πολύ σοβαρό». «Η ζημιά σημειώθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής και προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία σε πεζούς και οδηγούς. Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση».
Το Λιμενικό επιβεβαίωσε την απόφαση, διευκρινίζοντας ότι η γέφυρα είναι προσβάσιμη μόνο για οχήματα και πεζούς, όχι όμως για πλοία, «μέχρι νεωτέρας».
Ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ παραδέχθηκε ότι η γέφυρα, η οποία μετρά 65 χρόνια ζωής, παρουσιάζει σημαντική φθορά λόγω της συνεχούς χρήσης και της έκθεσής της στην αλμύρα της θάλασσας. Όπως είπε, υπάρχει ήδη μελέτη που έχει παραδοθεί στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία καταγράφει την ανάγκη για σημαντική χρηματοδότηση τόσο για την αποκατάσταση όσο και για την ετήσια συντήρησή της. «Η φθορά μεγαλώνει με τον χρόνο και απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις. Πρέπει κάθε χρόνο να γίνεται ουσιαστική συντήρηση για να αποφύγουμε ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον», υπογράμμισε.
Στο τραπέζι το σενάριο και για νέα γέφυρα
Ερωτηθείς εάν τίθεται θέμα αντικατάστασης της παλιάς γέφυρας Ευρίπου, ο Σπύρος Γεροντίτης έθεσε το ζήτημα της κατασκευής νέας: «Με σοβαρότητα μπορούμε να ξεκινήσουμε διάλογο για νέα γέφυρα του Ευρίπου, εφόσον βρεθούν τα κονδύλια και υπάρξει σωστός τεχνικός σχεδιασμός. Ωστόσο, μέχρι τότε, η υπάρχουσα πρέπει να λειτουργεί με ασφάλεια».
Όσον αφορά στη χρήση της, ο κ. Γεροντίτης εξήγησε πως καθημερινά εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους —κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες— από τη Χαλκίδα και τις γύρω περιοχές. Η μη λειτουργία της επιβαρύνει σημαντικά την κυκλοφορία.
Παράλληλα, ανακοίνωσε πως εξετάζεται σοβαρά η μείωση της συχνότητας ανοίγματος της γέφυρας, προκειμένου να περιοριστεί η καταπόνηση της κατασκευής. «Το καλοκαίρι ανοίγει πέντε φορές την εβδομάδα και τον χειμώνα τέσσερις. Σκοπός μας είναι να περιορίσουμε αυτή τη συχνότητα για να μειώσουμε τον φόρτο και να διασφαλίσουμε τη μακροχρόνια αντοχή της», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γεροντίτης υπογράμμισε ότι, αν και δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας, είναι αναγκαίο οι αρμόδιες αρχές να αντιμετωπίσουν το ζήτημα ολιστικά, καθώς πρόκειται για μία κρίσιμη υποδομή που ενώνει καθημερινά δύο περιοχές με έντονη ανθρώπινη και οικονομική δραστηριότητα.