«Κλατάρισε το λάστιχο, δεν μπόρεσα να το κρατήσω, έφυγε δεξιά κι έπεσε πάνω στις γραμμές και μετά από 5 λεπτά ήρθε το τρένο έπεσε, δεν πρόλαβα να ειδοποιήσω…», λέει μιλώντας στο Star ο οδηγός του φορτηγού, ο οποίος συνελήφθη και κατηγορείται για επικίνδυνες παρεμβάσεις στις συγκοινωνίες, βάσει του υπ. αριθμ. 291 άρθρου του Ποινικού Κώδικα.
Στον οδηγό, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, έγινε αλκοτέστ και κατόπιν μεταφέρθηκε με περιπολικό στο Αστυνομικό Τμήμα για να δώσει κατάθεση.
Πώς αποφεύχθηκε η τραγωδία
Για τις συνθήκες του ατυχήματος μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο κ. Τερεζάκης σημείωσε ότι μια κίνηση έσωσε τη ζωή των δυο μηχανοδηγών, οι οποίοι φαίνεται ότι χειρίστηκαν με επαγγελματισμό το απρόσμενο συμβάν, όταν δηλαδή είδαν τη νταλίκα να έχει πέσει ουσιαστικά στις γραμμές.
Όπως εξήγησε, το ατύχημα έγινε σε καμπύλο τμήμα της γραμμής (στροφή) «και ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το εμπόδιο σε μικρή απόσταση. Έκαναν χρήση της ακαριαίας πέδης. Υπολόγισαν ότι θα σταματούσαν στη νταλίκα, όμως πίσω από τη νταλίκα κρυβόταν το κοντέινερ που έκανε και τη μεγαλύτερη ζημιά. Το ευτύχημα είναι ότι χτύπησε την καμπίνα των μηχανοδηγών στο δεξί μέρος και εκείνοι, έξυπνα ενεργώντας, πήγαν στο αριστερό μέρος και σώθηκαν».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, έχει ειδοποιηθεί ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στον οποίον -όπως και στη ΡΑΣ- θα παραδοθούν τα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του τρένου, δηλαδή ο ταχογράφος, ώστε να δουν την ταχύτητα την απόσταση πέδησης. Στη συνέχεια θα εκδοθεί το πόρισμα. Ο κ. Τερεζάκης τόνισε ότι και οι δυο οδηγοί είναι σοκαρισμένοι αλλά καλά στην υγεία τους.
«Κλειδί» το «μαύρο κουτί» από το φορτηγό
Λίγο μετά το ατύχημα, στήθηκε μεγάλη επιχείρηση στο σημείο όπου σημειώθηκε το σοβαρό ατύχημα με το φορτηγό και την αμαξοστοιχία της Hellenic Train.