Σε μια απόφαση που βάζει που αλλάζει τα πάντα στα χρώματα των αυτοκινήτων εντός της ΕΕ. Η αιτία είναι το εξασθενές χρώμιο το οποίο δίνει αυτή τη χαρακτηριστική μεταλλική λάμψη σε όποια επιφάνεια του αυτοκινήτου γίνεται επιμετάλλωση.
Το εν λόγω στοιχείο διαθέτει καρκινογόνο δράση και εντοπίζεται στους ρύπους που εκλύονται κατά τη διαδικασία της επιμετάλλωσης μιας επιφάνειας ή ενός εξαρτήματος, ρύποι που είναι έως και 500 φορές πιο τοξικοί έναντι εκείνων που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου ή βενζίνης κατά τη λειτουργία του.
Στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται συνήθως στις μάσκες των αυτοκινήτων, στους προφυλακτήρες και τους τροχούς, ενώ παρουσία έχει και στην καμπίνα.
Η πρόταση αναμένεται να υλοποιηθεί στο τέλος του 2024 και πλέον οι κατασκευαστές καλούνται να βρουν εναλλακτική λύση.
Εκτός από το εξασθενές χρώμιο σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο μόλυβδος, ο υδράργυρος και το κάδμιο.
Μάλιστα, η απαγόρευση αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους στο εγγύς μέλλον.