Από 1η Δεκεμβρίου υποχρεωτική η αποδοχή πληρωμών μέσω IRIS για συναλλαγές με ιδιώτες

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις να δέχονται πληρωμές μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS στις συναλλαγές με ιδιώτες (Β2C). Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση και στη διευκόλυνση των άμεσων πληρωμών στο Σημείο Πώλησης.

Με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, και μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, καθορίστηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές για την ενσωμάτωση των Instant Payments, με βασική αρχή ότι κάθε είσπραξη μέσω κάρτας ή IRIS θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από την έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα.

Τρόποι αποδοχής πληρωμών IRIS στο Σημείο Πώλησης:

  • Μέσω τερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
  • Μέσω υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων (βλ. Α.1147/2025, Α.1160/2025)

Προθεσμίες συμμόρφωσης:

  • Πάροχοι υπηρεσιών/μέσων πληρωμών (Acquirers & NSPs): έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμμόρφωσης με τις νέες προδιαγραφές.
  • Επιχειρήσεις εισαγωγής, κατασκευής, εμπορίας ΦΗΜ και εγκατάστασης/λειτουργίας ERP: έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας (Α.1159/2025 & Α.1162/2025).

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521:

  • Τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση), εργάσιμες ημέρες 7:00–20:00
  • Ψηφιακά στο my1521, 24/7, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση
Κύλιση στην κορυφή