Από τους 10 οδηγούς οι 8 ”πέφτουν” στην παγίδα των φωτογραφικών ραντάρ τα οποία είναι τοποθετημένα σε σημεία “φιλέτα”.
Πολλές φορές η Τροχαία και οι αρμόδιες αρχές τοποθετούν κάμερες ταχύτητας στους δρόμους για να κάνουν τον κόσμο να συμμορφωθεί με τα όρια, αλλά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα οι οδηγοί μαθαίνουν τα σημεία, με αποτέλεσμα να κόβουν στιγμιαία ταχύτητα και στη συνέχεια να ξαναεπιταχύνουν.
Για αυτό το φαινόμενο θέλησε να βρει λύση η Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας, θέτοντας σε εφαρμογή μια νέα στρατηγική οδικής ασφάλειας, τοποθετώντας κινητά ραντάρ σε τμήματα δρόμων όπου γίνονται έργα.
Γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση
Η απόφαση για την εφαρμογή αυτού του μέτρου ελήφθη λόγω των αυξημένων ατυχημάτων που παρατηρούνται στα συγκεκριμένα τμήματα, στα οποία, σύμφωνα με το Ισπανικό Εθνικό Μητρώο Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, πέρυσι έφτασαν τα 131. Η Τροχαία, αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο που διατρέχει το προσωπικό συντήρησης και οι εργάτες που εργάζονται σε αυτές τις περιοχές, αποφάσισε να εντείνει τους ελέγχους ταχύτητας με τη χρήση κινητών ραντάρ.
Ήταν αποτελεσματική αυτή η στρατηγική;
Η αποτελεσματικότητα αυτής της στρατηγικής επιβεβαιώθηκε από την πρώτη κιόλας εκστρατεία ελέγχου ταχύτητας που πραγματοποιήθηκε σε τμήματα έργων μεταξύ 3 και 9 Ιουνίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυτής ελέγχθηκαν περισσότερα από 187.852 οχήματα και διαπιστώθηκε ότι 8 στους 10 οδηγούς δεν τηρούσαν το όριο, με περισσότερους από 10.000 από αυτούς να λαμβάνουν τελικά κλήσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας των 60 χλμ./ώρα που ισχύει σε αυτές τις ζώνες.
Εκτός από τις κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, οι αρμόδιες αρχές επέβαλαν πρόστιμα και για άλλες παραβάσεις, όπως η μη συμμόρφωση με τις υποδείξεις του προσωπικού των έργων, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, οι αντικανονικές προσπεράσεις, η οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ και η μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας.
Μάλιστα, η Τροχαία της Ισπανίας έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την εφαρμογή της στρατηγικής αυτής, τοποθετώντας κινητά ραντάρ σε τμήματα έργων που επηρεάζουν τα οδοστρώματα των δρόμων ή τροποποιούν τη χάραξη των λωρίδων κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένων τμημάτων σε σήραγγες.
Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και της προστασίας των εργαζομένων σε τμήματα έργων. Αναμένεται ότι η συνεχής εφαρμογή αυτής της στρατηγικής θα συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων και θα ευαισθητοποιήσει τους οδηγούς σχετικά με τη σημασία της τήρησης των ορίων ταχύτητας, ειδικά σε περιοχές με αυξημένο κίνδυνο ατυχήματος.