Κινητό

Πάτρα: Αποβολή σε δύο μαθητές για χρήση κινητού- Πιερρακάκης: Το κινητό κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία

Δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων και με την απαγόρευση της χρήσης των κινητών μέσα στα σχολικά συγκρότημα να έχει τεθεί σε ισχύ, ένα ακόμη – το δεύτερο σε λίγες ώρες-  περιστατικό  μαθητών που χρησιμοποίησαν τα κινητά τηλέφωνα τους καταγράφηκε στην Πάτρα. Και σε αυτήν την περίπτωση οι μαθητές που έκαναν χρήση των κινητών τους τηλεφώνων εν ώρα σχολείου, τιμωρήθηκαν με αποβολή.

Από την πλευρά της η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ανακοίνωση της, επιδιώκοντας να ρίξει τους τόνους μετά τις αντιδράσεις, που προκάλεσε η τιμωρία μαθητή στο Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών για το κινητό τηλέφωνο, από χθες ασχολείται, έχει να ασχοληθεί και με το συμβάν στο Γυμνάσιο στα Νότια Προάστια της Πάτρας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα ΓΝΩΜΗ, δύο μαθητές Γυμνασίου σχολείου, τιμωρήθηκαν με αποβολή μιας ώρας, καθώς ανάρτησαν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (tik tok), βίντεο με περιεχόμενο μέσα από το σχολικό συγκρότημα.  Παρά το γεγονός ότι δεν «συνελήφθησαν» την ώρα της βιντεοσκόπησης, εν τούτοις «καρφώθηκαν» από την ανάρτηση που έγινε αργότερα και έπεσε στην αντίληψη καθηγητών του συγκεκριμένου συγκροτήματος.

Μετά την απόφαση για την ωριαία αποβολή, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πρόκειται να συνεδριάσει σήμερα το Συμβούλιο Καθηγητών για να επιληφθεί του περιστατικού και να λάβει περαιτέρω αποφάσεις.

Κυριάκος Πιερρακάκης: Δεν ήταν η πρώτη αποβολή για κινητό αυτή στην Πάτρα

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε σήμερα στον ΑΝΤ1 για όλα όσα απασχολούν την σχολική κοινότητα μετά και την εφαρμογή των νέων κανόνων.

Μιλώντας αρχικά για το περιστατικό που συνέβη χθες στην Χαλκιδική, όπου κλήθηκε η Αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μια 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν υπεράριθμη στο τμήμα της, είπε: «Έχω δώσει από χθες εντολή στις υπηρεσίες να λύσουν το συγκεκριμένο ζήτημα και αν δεν έχει λυθεί, θα λυθεί σήμερα. Ζήτησα εκ νέου πληροφορίες από τις κεντρικές υπηρεσίες, γιατί οι αρχικές πληροφορίες που είχα δεν ήταν αυτές. Για να το συζητάμε, προφανώς η διαχείριση δεν είναι η πρέπουσα. Περιπτωσιολογικά αντιμετωπίζουμε τα λίγα προβλήματα όπου εντοπίζονται».

Αναφερόμενος στη χρήση κινητών από τους μαθητές και τους νέους κανόνες, ο Υπουργός Παιδείας, επεσήμανε ότι η αποβολή που δόθηκε σε μαθητή στην Πάτρα «δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα».

Μιλώντας για το νέο αυστηρό πλαίσιο σημείωσε ότι «το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στο μάθημα αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του». Τόνισε ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Αναφορικά με την λειτουργία των σχολείων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε ότι «φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς στο πεδίο. Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε ανοιχτά αυτιά για να ακούσουμε περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».

Τι είπε για τις συγχωνεύσεις σχολείων

Για τις συγχωνεύσεις σχολείων και τις αντιδράσεις γονιών και μαθητών σε πολλές περιοχής της Ελλάδας, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι «ο κανόνας είναι πως εντός μιας σχολικής μονάδας υπήρχαν δύο τάξεις των 10 παιδιών ή μια απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων για να αντιμετωπιστεί με μια συγχώνευση», προσθέτοντας ότι «αυτό δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι η λύση. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε να υπάρξει εξορθολογισμός και καλή κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία και να πιάνει τόπο αυτό που κάνουμε».

«Στα χρόνια της κρίσης διογκώθηκε ο αριθμός των αναπληρωτών καθηγητών, ως προσωρινή ανάγκη, αλλά δεν ήταν προσωρινό μέτρο και για αυτό προχωράμε διαρκώς σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Ερωτηθείς για το πρόβλημα στέγασης εκπαιδευτικών, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, αναγνώρισε τις δυσκολίες και είπε ότι το ζήτημα απασχολεί ιδιαίτερα και τον Πρωθυπουργό, προσθέτοντας: «Θα δούμε τι πρωτοβουλίες μπορούμε να λάβουμε γι΄αυτό.

Για τις υποδομές των σχολικών κτιρίων

Για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων, ο Υπ. Παιδείας είπε ότι «τις 12.812 σχολικές υποδομές τις χειρίζονται οι δήμαρχοι ανά την χώρα. Κάποιοι ειναι ταλαντούχοι στο πως τις χειρίζονται. Εμείς αντιληφθήκαμε την ανάγκη να στηρίξουμε περισσότερο τους δημάρχους ως προς το οικονομικό θέμα των σχολικών υποδομών».

«Με ξενίζει η εικόνα να πηγαίνω σε σχολεία και να βλέπω έναν υπερσύγχρονο, διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα να βλέπω έναν σοβά που πέφτει σε κάποιες περιπτώσεις, δεν μπορεί να σταθεί αυτή η εικόνα. Γι’ αυτό το λόγο ο Πρωθυπουργός απόφάσισε να κάνουμε το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και για αρχή βάζουμε 250 εκατομμύρια ευρώ. Τα σχολεία θα καταγράψουν τα προβλήματα θα τα πουν στους Δημάρχους, αυτοί ενημερώνουν το Υπ. Παιδείας και θα λένε τις προτεραιότητες και με βάση τα χρήματα που έχουμε θα καθορίζονται οι επενδύσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα».

Τόνισε ότι δεν πρέπει να υποτιμάμε τις δωρεές. «Μην υποτιμάτε αυτό που είπε και ο Πρωθυπουργός για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Εγώ γνωρίζω ήδη κάποιες δωρεές. Θα γίνουν πολλές το επόμενο διάστημα και για την ανακαίνιση υποδομών και για βάψιμο σχολείων και για άλλες δράσεις».

Τι είπε για την λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου

Ερωτηθείς για τον θεσμό του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε: «Δίνουμε έμφαση τώρα στην Γ’ Λυκείου. Ξεκινήσαμε με 11 μαθήματα και θα γίνουν πολύ περισσότερα, θα γίνουν όλα τα μαθήματα. Την πρώτη ημέρα είχαμε μάθημα Ιστορίας και Αρχαία. Θα καλύψουμε όλα τα μαθήματα. Ο καθηγητής κάνει το μάθημα σαν να ειναι εργαστηριακού τύπου».

«Με σταθερό ρυθμό έχουμε 4.000 μαθητές που βλέπουν ζωντανά αυτά τα μαθήματα και την πρώτη και την δεύτερη ημέρα λειτουργίας. Οι ερωτήσεις που θα υποβάλλονται δεν θα απαντώνται ζωντανά, λόγω του πλήθους των μαθητών που παρακολουθούν Σε αυτά τα μαθήματα υπάρχει ζωντανά νοηματική και αυτό γίνεται για πρώτη φορά».

Scroll to Top