Με την πολύωρη απολογία της 27χρονης μητέρας συνεχίστηκε στο Ηράκλειο η δίκη για τον θάνατο του 3χρονου Άγγελου, του παιδιού που είχε μεταφερθεί βαριά κακοποιημένο στο νοσοκομείο και λίγες ημέρες αργότερα κατέληξε.
Η διαδικασία επικεντρώθηκε στα κρίσιμα ερωτήματα για τα τραύματα που έφερε το παιδί, στα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης, αλλά και στα γεγονότα της 25ης Ιανουαρίου 2025, όταν ο μικρός Άγγελος βρέθηκε σε κρίσιμη κατάσταση και κλήθηκε το ΕΚΑΒ.
Από τη δικαστική αίθουσα απουσίαζε ο 44χρονος συγκατηγορούμενος της 27χρονης, καθώς, όπως γνωστοποιήθηκε από την πλευρά του, δεν προσήλθε επικαλούμενος προβλήματα υγείας και ασθένεια.
Η 27χρονη βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης. Κατά την απολογία της αναφέρθηκε στη ζωή της πριν από τη γέννηση του παιδιού, στη σχέση της με τον βιολογικό πατέρα του Άγγελου, στη γνωριμία της με τον 44χρονο, αλλά και στα περιστατικά κακοποίησης που, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, προηγήθηκαν του θανάτου του παιδιού. Για πρώτη φορά, όπως καταγράφηκε μέσα στη διαδικασία, η κατηγορούμενη λύγισε και έκλαψε μιλώντας για τον γιο της.
Η απουσία του 44χρονου και η έναρξη της απολογίας
Στη σημερινή συνεδρίαση αναμενόταν να απολογηθούν τόσο η 27χρονη μητέρα όσο και ο τότε σύντροφός της, ο 44χρονος κατηγορούμενος. Ωστόσο, ο 44χρονος δεν εμφανίστηκε στα δικαστήρια του Ηρακλείου. Ο συνήγορός του ενημέρωσε το δικαστήριο ότι απουσιάζει λόγω ασθένειας, ενώ στη διαδικασία έγινε αναφορά και σε προβλήματα υγείας που επικαλέστηκε ο ίδιος.
Η 27χρονη ξεκίνησε την απολογία της ανατρέχοντας στα παιδικά και εφηβικά της χρόνια. Κατέθεσε ότι μεγάλωσε με την οικογένειά της, πήγε σχολείο, ολοκλήρωσε σπουδές στην κομμωτική και εργάστηκε αρχικά σε συνεργείο καθαρισμού μαζί με τη μητέρα της και στη συνέχεια σε ψησταριά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη γνωριμία της με τον βιολογικό πατέρα του Άγγελου, τον Δημήτρη, μέσω Facebook. Όπως είπε, συναντήθηκαν την ίδια ημέρα, έγιναν αμέσως ζευγάρι και έμεινε στο σπίτι του από το πρώτο βράδυ. «Μου είπε το ίδιο βράδυ “δεν θα πας σπίτι σου, θα μείνεις εδώ σε εμένα”», ανέφερε.
Η ίδια κατέθεσε ότι τρεις μήνες αργότερα έμεινε έγκυος στον Άγγελο και ενημέρωσε την οικογένειά της πως δεν ήθελε να διακόψει την κύηση.
«Ενημέρωσα τους γονείς μου ότι ήμουν έγκυος και ότι δεν ήθελα να ρίξω το παιδί», είπε.
Οι καταγγελίες για βίαιη σχέση με τον βιολογικό πατέρα
Κατά την απολογία της, η 27χρονη υποστήριξε ότι η σχέση της με τον βιολογικό πατέρα του παιδιού ήταν βίαιη. Όπως είπε, η κακοποίηση ξεκίνησε ακόμη και πριν από τη γέννηση του Άγγελου.
«Άρχισε να με χτυπάει και να με κατηγορεί ότι δεν του έδινα σημασία», κατέθεσε, υποστηρίζοντας ότι δεχόταν ύβρεις, ζήλια και σωματική βία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Η κατηγορούμενη αναφέρθηκε και σε περιστατικό βίας σε βάρος του ίδιου του παιδιού. Σύμφωνα με όσα είπε στο δικαστήριο, κάποια στιγμή είδε τον βιολογικό πατέρα να βάζει τον Άγγελο στο πάτωμα και να τον χτυπά.
«Το έβαλε κάτω στο πάτωμα και το χτυπούσε με χαστούκια», ανέφερε.
Όπως υποστήριξε, παρενέβη, τον έσπρωξε και του ζήτησε να απομακρυνθεί από το παιδί, ενώ στη συνέχεια δέχθηκε και η ίδια χτυπήματα. Δήλωσε ακόμη ότι δεν ήθελε να γίνει αναγνώριση του παιδιού από τον βιολογικό πατέρα, επειδή φοβόταν για την ασφάλεια του Άγγελου.
Η γνωριμία με τον 44χρονο και η μετακόμιση στην Κρήτη
Η 27χρονη περιέγραψε στη συνέχεια πώς γνώρισε τον δεύτερο κατηγορούμενο, τον 44χρονο Χριστόδουλο. Όπως είπε, η γνωριμία έγινε μέσω Facebook και κοινών γνωστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κατά τους ισχυρισμούς της, ο 44χρονος της πρότεινε από την πρώτη ημέρα να γίνουν ζευγάρι και στη συνέχεια της ζήτησε να πάνε να ζήσουν μαζί στην Κρήτη.
«Με ρώτησε αν θέλω να κάνουμε σχέση από την πρώτη μέρα που με γνώρισε. Είπα ναι, δεν τον ήξερα καθόλου. Τον εμπιστεύτηκα πολύ γρήγορα», κατέθεσε.
«Δέχθηκα γιατί μου μιλούσε γλυκά και τρυφερά», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την ίδια, ο 44χρονος της είπε: «Έλα να ζήσουμε μαζί, έλα να μεγαλώσουμε μαζί τον Άγγελο».
Η κατηγορούμενη είπε ότι έφυγε κρυφά από το σπίτι των γονιών της για να πάει στην Κρήτη. Για το ταξίδι, όπως κατέθεσε, δανείστηκε 70 ευρώ από γνωστό της.
«Αυτά ήταν όλα κι όλα τα χρήματα που είχα», ανέφερε.
Υποστήριξε ακόμη ότι ενημέρωσε τους γονείς της πως είχε πάει στην Κρήτη, ωστόσο ο 44χρονος, σύμφωνα με την ίδια, δεν της επέτρεπε να αποκαλύψει τη διεύθυνση κατοικίας τους.
Τα περιστατικά κακοποίησης που απέδωσε στον 44χρονο
Η 27χρονη υποστήριξε ότι στην αρχή της συγκατοίκησής τους στην Κρήτη όλα κυλούσαν ομαλά. Όπως είπε, ο 44χρονος εργαζόταν δύο με τρία μεροκάματα την εβδομάδα, ενώ σημαντική βοήθεια, σε είδη και τρόφιμα, τους παρείχε ο πρώην πεθερός του.
Κατά την περιγραφή της, περίπου δύο μήνες μετά τη μετακόμιση στην Κρήτη είδε τον 44χρονο να χτυπά τον Άγγελο με το ξύλο της κούνιας.
«Μετά δεν ξέρω τι τον έπιασε, πήρε το ξύλο της κούνιας και τον είδα να χτυπάει το παιδί στα χέρια και στα γόνατα, επειδή ήταν ζωηρός», είπε.
Όπως κατέθεσε, αντέδρασε λέγοντάς του: «Τι κάνεις εκεί; Γιατί το χτυπάς;».
Σύμφωνα με την ίδια, ζήτησε τότε να μεταφέρουν το παιδί στο νοσοκομείο, όμως ο 44χρονος αρνήθηκε.
«Δεν πάμε πουθενά, μη βρούμε μπελά», φέρεται να της είπε, σύμφωνα με την απολογία της.
Η 27χρονη περιέγραψε και δεύτερο περιστατικό. Όπως είπε, άκουσε δυνατό θόρυβο από τον επάνω όροφο και όταν ανέβηκε βρήκε πεταμένο ένα συρτάρι και σκορπισμένα ρούχα. Ο Άγγελος, σύμφωνα με την περιγραφή της, φορούσε μόνο μία κάλτσα και της έδειξε τραύμα στο πόδι.
«Ο Άγγελος φορούσε μόνο μία κάλτσα. Μου είπε “μαμά, άουτς” και μου έδειξε το πόδι του, όπου είχε μια πληγή», ανέφερε.
Η κατηγορούμενη υποστήριξε ότι και τότε ζήτησε να πάνε στο νοσοκομείο, όμως ο 44χρονος αρνήθηκε. Όπως είπε στο δικαστήριο, αυτές ήταν οι δύο φορές που είδε με τα μάτια της τον συγκατηγορούμενό της να χτυπά το παιδί.
Οι ερωτήσεις για τα τραύματα και η ιατροδικαστική έκθεση
Το πιο κρίσιμο σημείο της απολογίας ήταν οι ερωτήσεις που δέχθηκε η 27χρονη για τα τραύματα του παιδιού και για τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης.
Η πρόεδρος του δικαστηρίου τη ρώτησε ευθέως αν η ίδια είχε χτυπήσει ποτέ τον Άγγελο.
«Όχι, ποτέ», απάντησε η 27χρονη.
Όταν ρωτήθηκε πώς θεωρεί ότι ήταν ως μητέρα, απάντησε:
«Ήμουν καλή μαμά».
Η πρόεδρος επανήλθε, επικαλούμενη τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης, σύμφωνα με τα οποία καταγράφηκαν 35 χτυπήματα στο σώμα του παιδιού. Σε άλλο σημείο της διαδικασίας, ένορκος έκανε αναφορά σε 32 τραύματα.
«Και τα 35 χτυπήματα που αναφέρει ο ιατροδικαστής δεν τα είδατε; Γιατί δεν τον πήγατε σε ένα νοσοκομείο;», ρώτησε η πρόεδρος.
Η 27χρονη απάντησε:
«Πού να πάω; Δεν με πήγαινε, δεν ήξερα κανέναν, δεν είχα λεφτά».
Σε νέα ερώτηση γιατί δεν μετέφερε το παιδί στο νοσοκομείο, η κατηγορούμενη είπε:
«Πώς να πάω στο νοσοκομείο; Αφού ήταν μακριά».
Η ίδια υποστήριξε ότι έβλεπε «κάποια χτυπήματα», αλλά δεν γνώριζε από πού προέρχονταν. Όταν η πρόεδρος της έδειξε φωτογραφίες του παιδιού με σημάδια κακοποίησης και τη ρώτησε αν τα είχε δει και πώς είχαν προκληθεί, εκείνη απάντησε επανειλημμένα:
«Δεν ξέρω».
Η πρόεδρος επέμεινε, ρωτώντας πώς εξηγεί τα υπόλοιπα τραύματα, από τη στιγμή που η ίδια ανέφερε ότι είχε δει μόνο δύο περιστατικά ξυλοδαρμού. Η 27χρονη επανέλαβε:
Κανείς δεν μας ταξιδεύει καλύτερα!
Blue Star Ferries
Eenvoudige methode tegen ochtendmigraine (het is briljant!)
Life Tech Insider
«Δεν ξέρω».
Παρέμβαση έκανε και ένας από τους ενόρκους, θέτοντας το ερώτημα:
«Είναι δυνατόν το παιδί σας να έχει 32 τραύματα και να μην κλάψει; Δεν το ακούγατε;»
Η 27χρονη επέμεινε ότι δεν είχε χτυπήσει το παιδί. Όταν η πρόεδρος την κάλεσε να πει αν είχε συμβεί έστω κάποια φορά, από απώλεια υπομονής, εκείνη αντέδρασε αρνητικά.
«Πείτε το, αν έχει συμβεί… Τώρα είναι η ευκαιρία σας», είπε η πρόεδρος.
«Τον λάτρευα τον Άγγελο», απάντησε η 27χρονη.
Το καθεστώς φόβου και η οικονομική εξαθλίωση
Στην απολογία της, η κατηγορούμενη υποστήριξε ότι ζούσε υπό φόβο και πίεση, χωρίς χρήματα, χωρίς γνωριμίες στην περιοχή και χωρίς ουσιαστική δυνατότητα διαφυγής.
Όπως είπε, είχε ζητήσει από τον πατέρα της οικονομική βοήθεια για να φύγει.
«Να μου στείλει 100 ευρώ για να φύγω, αλλά δεν με βοήθησε», ανέφερε.
Κατέθεσε ακόμη ότι ο 44χρονος δεν την άφηνε να μιλά με τη μητέρα της.
«Με απειλούσε ότι αν μιλήσω με τη μητέρα μου θα μείνω στα σκουπίδια. Εγώ ποτέ δεν έχω απλώσει χέρι στο παιδί μου», είπε.
Η 27χρονη περιέγραψε συνθήκες ακραίας φτώχειας μέσα στο σπίτι.
«Δεν είχα χρήματα ούτε για πάνες. Πήγαινα και παρακαλούσα να μου δώσουν βερεσέ ένα πακέτο πάνες», ανέφερε.
Σύμφωνα με την ίδια, είχαν φτάσει στο σημείο να μην μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε βασικά είδη για το παιδί, ενώ σημαντική βοήθεια τους έδινε ο πρώην πεθερός του 44χρονου.
«Αν δεν ήταν ο πρώην πεθερός του να φέρνει πράγματα, δεν θα είχαμε να φάμε», κατέθεσε.
Στην ίδια ενότητα της απολογίας της, η 27χρονη υποστήριξε ότι ο 44χρονος είχε εκφραστεί με σκληρό τρόπο για τον Άγγελο.
«Καίει το παιδί για να βάλει μυαλό», φέρεται να της είχε πει, σύμφωνα με την ίδια.
Η κατηγορούμενη ανέφερε ακόμη ότι ο 44χρονος της είχε πει:
«Αν πάθει κάτι το παιδί σου, δεν πειράζει· θα κάνουμε άλλο».
Η 25η Ιανουαρίου 2025 και η κλήση στο ΕΚΑΒ
Ιδιαίτερο βάρος είχε στην απολογία της η περιγραφή της ημέρας που ο μικρός Άγγελος κατέρρευσε.
Η 27χρονη είπε ότι στις 25 Ιανουαρίου 2025 το παιδί ήταν ελαφρώς μπουκωμένο και ότι είχε επικοινωνήσει με παιδίατρο, ο οποίος της έδωσε οδηγίες για το μπούκωμα. Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν ενημέρωσε τον γιατρό για τα τραύματα, απάντησε ότι φοβόταν, επειδή ο 44χρονος βρισκόταν συνεχώς δίπλα της.
Σύμφωνα με την κατάθεσή της, λίγο πριν από την κατάρρευση του παιδιού, ο Άγγελος της είπε ότι είχε βραχεί.
«Μαμά, κατουρήθηκα», είπε, σύμφωνα με τη μητέρα του.
Η 27χρονη ανέφερε ότι τον έπλυνε, του φόρεσε καθαρά ρούχα και κατέβηκαν στον κάτω όροφο. Στη συνέχεια, όπως είπε, ο 44χρονος της ζήτησε να πάει να του πάρει καφέ. Όταν επέστρεψε, άκουσε φωνές.
«Όταν γύρισα, άκουσα να φωνάζει “Άγγελε, Άγγελε”», κατέθεσε.
Τότε, όπως περιέγραψε, είδε το παιδί σε κρίσιμη κατάσταση.
«Μπαίνω μέσα και βλέπω το παιδί πάνω στον καναπέ με γυρισμένα τα μάτια. Μου είπε ότι χτύπησε στο τραπεζάκι», είπε.
Σε άλλο σημείο ανέφερε: «Είδα το παιδί μου στον καναπέ με γυρισμένα τα μάτια. Φαινόταν μόνο το άσπρο».
Η 27χρονη είπε ότι στη συνέχεια κάλεσε το ΕΚΑΒ.
«Μου ζήτησαν να πάρω εγώ το παιδί και να το μεταφέρω στο ασθενοφόρο, αλλά δεν ήμουν καλά και τους είπα να το πάρουν εκείνοι», ανέφερε.
Όταν ρωτήθηκε τι εξήγηση της έδωσε ο 44χρονος για όσα είχαν συμβεί, απάντησε ότι της είπε πως το παιδί ζαλίστηκε, έχασε την ισορροπία του και χτύπησε στο τραπεζάκι.
«Μετανιώνω που δεν τον πήρα να φύγουμε»
Στο τέλος της απολογίας της, η πρόεδρος ρώτησε την 27χρονη αν θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι διαφορετικό.
Η απάντησή της ήταν από τις πιο φορτισμένες στιγμές της διαδικασίας.
«Εννοείτε αν μπορούσα να τον έχω σώσει; Ναι, θα μπορούσα. Να τον είχα πάρει και να είχα φύγει. Και μετανιώνω τόσο που δεν το έκανα. Ζητάω χίλια συγγνώμη που δεν φύγαμε», είπε.
Σύμφωνα με όσα καταγράφηκαν στη δικαστική αίθουσα, ήταν η πρώτη φορά που η 27χρονη βούρκωσε και έκλαψε μέσα στη διαδικασία.
Λίγο αργότερα μίλησε ξανά για τη σχέση της με τον γιο της.
«Ήμασταν αγαπημένοι με τον Άγγελο. Τον αγαπούσα», ανέφερε.
Κλείνοντας την απολογία της, όταν η πρόεδρος τη ρώτησε αν θέλει να προσθέσει κάτι, η 27χρονη είπε: «Νιώθω ότι ο Άγγελος είναι εδώ… Νιώθω ότι θα βγω έξω και θα τον δω ζωντανό. Δεν τον χτύπησα ποτέ μου».
Και πρόσθεσε: «Δεν έχω καταλάβει ότι το παιδί μου έχει φύγει, νιώθω ότι είναι εδώ. Ζητώ χίλια συγγνώμη που δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα».
Μετά την ολοκλήρωση της απολογίας της καταγράφηκε διακοπή της διαδικασίας για μισή ώρα. Η δίκη για τον θάνατο του 3χρονου Άγγελου συνεχίζεται, με το δικαστήριο να εξετάζει τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έρευνας, τις μαρτυρίες για τα τραύματα του παιδιού και τις ευθύνες για τη μοιραία κατάληξη της 25ης Ιανουαρίου 2025.



