Το Υπουργείο Παιδείας το γνώριζε; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις;
Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε πρόσφατα, σε Γυμνάσιο του Γαλατσίου μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικού, ο οποίος μοίρασε στους μαθητές ερωτήσεις σχετικές με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, τις απόψεις τους γύρω από την ομοφυλοφιλία, το αν διατηρούν φιλίες με άτομα που ανήκουν σε αυτή την ομάδα και άλλες σχετικές ερωτήσεις. Η κίνηση αυτή έχει ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις όχι μόνο στην τοπική κοινωνία, αλλά και ευρύτερα.
Αγανακτισμένος πολίτης επικοινώνησε μαζί μας και μας έστειλε τις ερωτήσεις που μοίρασε ο καθηγητής στα παιδιά στο πλαίσιο της έρευνας, φέρνοντας στο φως την πρωτοβουλία και εντείνοντας τη συζήτηση γύρω από το κατά πόσο τέτοια ζητήματα είναι κατάλληλα για μαθητές της Γ’ Γυμνασίου.
Η εκπαίδευση, χωρίς αμφιβολία, οφείλει να είναι ανοιχτή, χωρίς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται αξίες αποδοχής και σεβασμού στη διαφορετικότητα. Ωστόσο, προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα: είναι κατάλληλο να τίθενται τέτοιου είδους ζητήματα σε παιδιά αυτής της ηλικίας τα οποία είναι ιδιαίτερα εύπλαστα και δεκτικά σε νέες ιδέες;
Χωρίς το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο και με δεδομένη την ανωριμότητα που χαρακτηρίζει το αναπτυξιακό στάδιο της ηλικίας τους ,καθώς μιλάμε για παιδιά γυμνασίου ,δύσκολα μπορεί να πραγματοποιηθεί μια ουσιαστική συζήτηση βασισμένη σε επιχειρήματα. Η βάση της Δημοκρατίας είναι ο διάλογος, η ανταλλαγή επιχειρημάτων και ο αντίλογος, ωστόσο, όταν απουσιάζει η γνωστική ωριμότητα, η συζήτηση μπορεί εύκολα να εκτραπεί από τον αρχικό της στόχο. Το πιο σημαντικό είναι ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος οι ίδιες οι ερωτήσεις να παρασύρουν και να διαμορφώσουν το κοινό, καθώς οι συγκεκριμένες ηλικίες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες και βρίσκονται σε διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι από αυτή την πρωτοβουλία γεννιούνται κάποια ερωτήματα: Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε μετά από παρότρυνση του Υπουργείου Παιδείας; ; Ήταν επιθυμία του σχολείου ή αποτέλεσε καθαρά προσωπική πρωτοβουλία του καθηγητή; Η απάντηση σε αυτό το ζήτημα θα βοηθήσει στο να κατανοηθεί καλύτερα ο σκοπός και το πλαίσιο μέσα στο οποίο δόθηκαν οι ερωτήσεις στους μαθητές, ιδίως καθώς πραγματοποιήθηκαν εκτός εκπαιδευτικών πλαισίων και εκτός της διδακτικής ύλης.
Οι ερωτήσεις που δόθηκαν στα παιδιά από τον καθηγητή ήταν οι εξής:
- Θεωρείτε πως είστε επαρκώς ενημερωμένοι για τις επιδιώξεις των ατόμων της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+;
- Έχετε αναπτύξει ποτέ φιλικές σχέσεις με κάποιο άτομο ΛΟΑΤΚΙ+;
- Πιστεύετε πως τα δημόσια σχολεία ενημερώνουν επαρκώς τους μαθητές αναφορικά με τους διαφορετικούς σεξουαλικούς προσανατολισμούς;
- Αναγνωρίζετε την ομοφυλοφιλία ως μια κατηγορία σεξουαλικού προσανατολισμού;
- Πιστεύετε ότι η παρενόχληση ατόμων που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ είναι κατανοητή;
- Μπορούν σύμφωνα με το νόμο δύο άτομα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ να παντρευτούν με πολιτικό γάμο;
- Θα συναναστρεφόσασταν ποτέ χωρίς δυσαρέσκεια με ένα άτομο της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+;
- Θεωρείτε την ομοφυλοφιλία μία μη φυσιολογική σεξουαλική προτίμηση;
- Εάν βρισκόσασταν παρόντες σε ένα επεισόδιο εκφοβισμού ενός ατόμου της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+, θα αντιδρούσατε;
- Θεωρείτε τον σχολικό χώρο ένα ασφαλές μέρος για τα άτομα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+;
- Είστε ενημερωμένοι σχετικά με τη νέα νομοθεσία που ψηφίστηκε σχετικά με τα άτομα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+;
- Θα αλλάζατε στάση αντιμετώπισης προς κάποιον γνωστό σας εάν μαθαίνατε πως ανήκει στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+;
- Θεωρείτε πως το κράτος θα έπρεπε να παραχωρήσει περισσότερα δικαιώματα στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+;
- Δικαιολογείται να αντιδράσει κάποιος αρνητικά εάν δεν συμφωνεί με την σεξουαλικότητα ενός ατόμου;
- Έχετε βρεθεί ποτέ μπροστά σε περιστατικό εκφοβισμού ενός ατόμου επειδή ανήκει στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+;















