Η σύγχρονη Ιερά εξέταση και η αστυνομία Σκέψεως
Εκκινώ το εν λόγω άρθρο μου ως εξής :
«στο πλαίσιο της βαθιάς εθνικής δέσμευσης στην αρχή ότι ο διάλογος πάνω σε δημόσια θέματα πρέπει να είναι δίχως αναστολές ζωηρός και ανοιχτός στα πάντα», ο συνταγματικά προστατευόμενος λόγος «μπορεί να περιλαμβάνει σφοδρές, καυστικές και κάποιες φορές δυσάρεστα οξείες επιθέσεις σε κυβερνητικούς και δημόσιους λειτουργούς»
The New New York Times Co.v.Sullivan, 376 U.S 254,270 (1964)
Προσέτι :
«…δεν υφίσταται η έννοια της εσφαλμένης ιδέας. Όσο ολέθρια και να φαίνεται μία γνώμη, βασιζόμαστε για την διόρθωση της, όχι στην συνείδηση των δικαστών και των ενόρκων αλλά στο ανταγωνισμό με άλλες ιδέες…»
Gertz v. Robert Welch, Inc, 418 U.S. 323,339-340 (1974)
Η επιτυχία ενός δημοκρατικού πολιτεύματος επαληθεύεται από την ικανότητα να πείθει τους πολίτες περί της αδήριτης αναγκαιότητας επιβολής ενός ιδιαζόντως επαχθούς μέτρου, προς προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, καίτοι τούτο, ήτοι το επιβαλλόμενο μέτρο, θίγει ενδεχομένως ή συρρικνώνει κατάφωρα το θεμελιώδης δικαίωμα ή ελευθερία του πολίτη, ασφαλώς δια να επιτευχθεί τούτο, ο λαός δέον όπως έχει στοιχειώδη γενική παιδεία, αλλά και το Κράτος να σέβεται την λαϊκή εντολή, εκδηλώντας αγαθή, έντιμη και ειλικρινή δράση προς τον πολίτη, απέχοντας από πράξεις και παραλείψεις θεσμικής βίας προς την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του πολίτου καταστρατηγώντας ούτως την περίπυστη αρχή της αναλογικότητας, απότοκος του Κράτους Δικαίου (άρθρο 25 του Συντάγματος).
Η πολυφωνική πληροφόρηση από την φαιά καθεστωτική προπαγάνδα, συνιστά μία δυσδιάκριτη έννοια, η πρώτη συνάδει προς, την εν τοις πράγμασι κοινοβουλευτική δημοκρατία η οποία σέβεται επί τη πράξη το δημόσιο συμφέρον, η δεύτερη δε, συνιστά το κίβδηλο πρόσχημα της κατ’ επίφαση δημοκρατίας, καθότι αποτελεί εργαλείο ολοκληρωτικών καθεστώτων να ασκήσουν συνειδησιακή βία, αντιμετωπίζοντας τον πολίτη ως υδαρή πνευματικά ευνουχισμένη μάζα.
H μέχρι τούδε αστυνομία της σκέψεως η οποία ανηγόρευε ως εγκληματία σκέψεως τον αντιφρονούντα και των ελευθέρως εκφράζοντα ποινικοποιώντας, του εκασταχού παρεκκλίνοντα της καθεστωτικής επιβεβλημένης αντιληψεως, αστυνομεύοντας τον ιδιωτικού του βίου, ή επιστρατεύοντας του, αδυσώπητο ηθικό διωγμό αλλά και εκκινώντας την ποινική δίωξη με τον ψόγο και στίγμα του «ρατσιστή», φαίνεται ότι, ένεκεν και συνεπεία της εκλογής του πολύφερνου «Ντόναλντ Τράμπ», αποτελούν πλέον, παρελθόν, καθότι, υποχωρεί η εγακθιδρυθησόμενη μάστιγα της πολιτικής ορθότητας.
Μέχρι πρότινος, η ελευθερία του λόγου, δια της συρρικνώσεως του άρθρου 14 του Συνάγματος, περί της ελευθερίας του λόγου και την απαγόρευση της λογοκρισίας εις τον τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό), εν συνδυασμώ με το άρθρο 11 παρ. 2 της ΕΣΔΑ, έπνεε, εκκωφαντικώς τα λοίσθια, εν ονάματι της πολιτικής ορθότητας, και η διατύπωση διαφορετικής άποψης εδιώκετο απηνώς, με αποτέλεσμα να ετίθετο επικινδύνως, εις τον «γύψο», η ελευθερία του λόγου, τελούσα εκ των ως ούκ άνευ, εις την «κλίνη του προκρούστη»,
Η πάγια τοιαύτη, αντιδημοκρατική πρακτική πιστοποιείται ιστορικά από τις εξής ρήσεις των πρωτουργών ολοκληρωτικών καθεστώτων, διαρκούντος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αφενός του Ι.Β Στάλιν : «οι προπαγανδισταί είναι οι μηχανικοί των ανθρώπινων ψυχών».
Καθώς και του Α. Χίτλερ : «Θεμελιώδες όρος επιτυχίας μιας Προπαγάνδας είναι μία συστηματικώς μονόπλευρη στάσις απέναντι σε κάθε πρόβλημα»
Ο οριστικός ενταφιασμός της ελευθερίας του λόγο, κλυδωνίζει εκ βάθρων το δημοκρατικό μας οικοδόμημα, διότι αντιστρέφει τους θεμελιώδεις κανόνες κοινής λογικής και ελευθερίας, οι οποίοι ανυπερθέτως καθίστανται σύμφυτοι με την ανθρώπινη υπόσταση, εγκαινιάζοντας έναν Θεσμικό «Μεγάλο Αδελφό» ελέγχου των Πάντων δια της νεοπαγούς οιονεί Ιεράς Εξέτασης των αντιφρονούντων οι οποίοι θα αντιμετωπίζονται εις το μέλλον,ως εγκληματίες του κοινού Ποινικού Δικαίου.
Εις το σημείον αυτό παραθέτω ένα απόσπασμα το οποίο αναγνωρίζει το διακύβευμα να είναι κανείς ελεύθερος αλλά και να στοχάζεται ελεύθερα :
«.. ότι κανένας δεν μπορεί να μας αναγκάσει να είμαστε ευτυχισμένοι με τον δικό του τρόπο ( όπως αυτός στοχάζεται την ευτυχία άλλων ανθρώπων), αλλά ο καθένας έχει το δικαίωμα να επιλέξει την ευτυχία του με το δικό του τρόπο, αρκεί να μην εμποδίζει την ελευθερία των άλλων να επιδιώξουν, όμοιο σκοπό, που μπορεί να υπάρχει μαζί με την ελευθερία οποιουδήποτε σύμφωνα με τον γενικό νόμο» απόσπασμα του kant 1793 εις το δοκίμιο «Τούτο είναι ορθό στην Θεωρία, αλλά για την πράξη δεν ισχύει», και ειδικότερα εις το μέρος του δοκιμίου του «Η σχέση προς την πράξη μέσα στο δημόσιο δίκαιο».
Η ελευθερία είχε αλωθεί, μέχρι πρότινος, εκ της νέας Θρησκείας του οιονεί αόρατου εχθρού, τον οποίο αορίστως , «βάπτιζε» λίαν αυθαίρετα η σιδηρά εκάστοτε, εξουσία, χάριν πάντοτε δήθεν του δημοσίου συμφέροντος, εγκαθιδρύοντας παντοδαπώς, μία απέραντη ειρκτή σκέψης, κλειδούχος της οποίας είναι το εκάστοτε ισχυρό, Κράτος το οποίο επιβάλλει ενιαχού και στέρηση της προσωπικής ελευθερίας του αντιδρώντος, φαλκίδευση της ελευθερίας του λόγου του και εν τέλει τον πλήρη έλεγχο συνειδήσεως, σε όποιον πολίτη, αρθρώνει διαφορετική άποψη, πράγμα το οποίο βιώσαμε, εμπράκτως και ιδίος όμμασι, δια του περιάληλτου « woke» αποδομητικού δικαιωματισμού και ακτιβισμού.
Συνελόντι ειπείν ας θυμηθούμε την ρήση του Τζώρτζ όργουελ στην ελευθερία του τύπου το μυθιστόρημα του 1984 του Τζώρτζ ¨Οργουελ, όπου περιγράφει ένα ολοκληρωτικό καθεστώς όπου η απόλυτη εξουσία ευρίσκεται εις τα χέρια του παντοδύναμου κυβερνώντος κόμματος, με επικεφαλής τον Μεγάλο αδελφό και με βασικά συνθήματα « ο πόλεμος είναι ειρήνη», «η ελευθερία είναι σκλαβιά», «η άγνοια είναι δύναμη»…Το καθεστώς στηρίζεται στην πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας, την οποία οφείλουν να εμπεδώνουν καθημερινώς οι υπήκοοί του. Η αστυνομία της σκέψεως είναι μία από τις τέσσερις βασικές υπηρεσίες του Κράτους (οι άλλες τρεις είναι το υπουργείο ειρήνης, το υπουργείο αληθείας και το υπουργείο αγάπης). Ο ρόλος της αστυνομίας της σκέψεως παρακολουθεί επισταμένως το πώς σκέπτονται πολίτες, ώστε να μην έχουν άλλη άποψη από την άποψη του Κράτους.
Εν κατακλείδι, ωσεί προλόγου, χαιρετίζω, την εποχή του Ντόνλαν Τράμπ ο οποίος εγκαινιάζει την ελευθερία μίας ανορθόδοξης ελευθερίας έκφρασης, εκτός συρμού της καθεστωτικής διανοήσεως πληρώντας, μέρος, της ρήσεως του δικαστή εις το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής «Οliver Wendell Holmes :
«Εάν υπάρχει μία αρχή του Συντάγματος, η οποία μας καλεί περισσότερο από οπιοαδήποτε άλλη επιτακτικά για ταύτιση μαζί της, αυτή είναι η αρχή της ελευθερίας σκέψεως-όχι για αυτούς που συμφωνούν μαζί μας, αλλά ελευθερία για την σκέψη που μισούμε»
Χαράλαμπος Β Κατσιβαρδάς
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
Ανεξάρτητος βουλευτής